2010-04-29 @ 07:16:08

Ändrade planer...

Japp, med småbarn blir det ju ofta ändrade planer, och saker blir aldrig som man tänkt sig. Inatt när Ronja vaknade, precis som hon brukar, ville hon inte somna om, och vi var för trötta för att böka så hon fick ligga hos mig. Hon kom in vid halv tolv tiden ungefär och efter att hon kommit har jag sovit en timme sammanhängande. Rickard började nämligen snarka, och gick inte att få kontakt med och Ronja sov orolig och låg som en sten hos mig. Halv fem imorse, tyckte Ronja att vi skulle gå upp, så vad gör man? Jag släpade mig upp och lät Rickard ligga kvar.
När jag bytte Ronjas nattblöja tänkte jag passa på att ta tempen då jag tyckte hon känts varm hela natten igenom. Och mycket riktigt, tempen visade 38.6, Ronjas vanliga morgontemp brukar ligga på knappa 37...Gick in till Rickard och sa att han fick vara hemma idag, Sen satt Ronja och jag och myste i soffan tills halv sju då vi gick in till pappa.

Nu är alla viktiga samtal till dagis, jobb, försäkringskassa fixade, Ronja har fått lite välling (som hon bara får på dagarna när hon är sjuk) Hon ligger i soffan med Rickard och myser, jag ligger i sängen och dricker latte, försöker ta igen mig efter en jobbig natt. Det som bebisen i magen höll på med igårkväll, fortsatte hela natten och pågår fortfarande, så jag mår inte helt bra.

Angående Ronja, så är vi rätt säkra på sömnbrist i kombination med nya tänder...Så vi får se hur dagen går, tydligen är det inga ungar alls på dagis som är sjuka för tillfället, det är ju alltid skönt, för då är det ju inte nåt allvarligt förmodligen.
Hoppas febern ger sig under dagen så hon slipper vara hemma imorgon med.
bloglovin

Kommentarer
2010-04-29 @ 08:46:58
Tessan
Hon är sjuk ofta, lilla damen... Krya på sig! :)
2010-04-29 @ 10:35:07
J, det där känner man ju defninitivt igen :) Hon får krya på sig!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0