2010-04-07 @ 08:47:21

Dagis gör underverk!

Kan inte sluta förundras över hur snabbt Ronja utvecklar vissa saker. Igår, när hon kom hem från dagis, pratade hon konstant, med ett helt annat språk än hon gjort tidigare. Hon sa vissa tydliga ord, bla Kaka och kläder och hade tydligen snackat som bara den sen Rickard hämtat henne.
Dessa ord är saker som hon aldrig ens varit i närheten av att försöka uttala ens, och nu är det snack snack hela tiden.

Till middag igår åt vi korvstroganoff och jag tror vi har en ny vinnare hos Ronja, har inte sett henne äta så mycket på en gång på väldigt länge. Dessutom åt hon allt själv med sked!
Känns otroligt tråkigt att jag inte får dela dagarna med henne, samtidigt så tror jag inte hon skulle utvecklas lika snabbt om hon  var hemma med mig på dagarna.

Hon börjar bli riktigt duktig också med blöjan, den sitter ju forfarande hela dagarna, men direkt när hon kommer hem vill hon pröva pottan och kan sitta där en go stund, det kommer nästan alltid kiss och hon har stenkoll på när hon är klar och när hon behöver gå. Samma med bajs, men nu när hon är så dålig i magen som hon är, pga tandsprickning, så tar vi det som det kommer.

Slänger upp en bild senare idag på Ronja efter stroganoffen igår:P

Kommentera gärna mer förresten, motiverar till att skriva oftare och bättre!
bloglovin

Kommentarer
2010-04-07 @ 09:17:12
Decirée
Hej,

Redan pott träning! Det är ju jätte duktigt av Ronja! Håller verkligen med om att dagis verkar bra för utvecklingen av barnen.

Min tös har dock inte börjat med pottan på riktigt, sitter bara på den än så länge med blöja på. Så är hon dålig på att äta mat hemma, men på dagis går det hur bra som helst. :P



Stora flickan Ronja, kul det går framåt hela tiden.

2010-04-07 @ 17:36:44
Josefina
Kul att du börjat blogga igen, själv hinner jag inte med. Tänker på dig ibland då jag går i dina gamla hemtrakter (Lund o Malmö).

kram
2010-04-07 @ 19:20:19
va härligt att det går så bra på dagis!!! Hon e en duktig tjej!!



Kram Knasten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0