2010-04-29 @ 19:50:21

Fortsätter på förra temat...

Ja, med ändrade planer alltså. Vi vet inte riktigt vad som är fel med Ronja, men vid läggdags hade hon fortfarande 38.6 i temp och har varit hängig hela dagen. Svårt när hon vill så mycket inte orkar. Vi har fått otroligt mycket mys och många härliga kramar idag iallafall.
Tyvärr verkar aptiten försvunnit också, och hon är rätt kass i magen, så det har väl något samband det där. Dock har hon inte kräkt nåt speciellt, vilket hon alltid brukar göra när hon är sjuk.
Men detta betyder ju då att våra planer imorgon ändras. Rickard är hemma med henne då också, och förhoppningsvis kan de bägge två följa med till barnmorskan och sen åka med och handla. Jag ska på stan efter barnmorskan, se om jag kan hitta lite kläder, som var slut på nätet...Sen luncha med Elin, och tillsist till frisören, äntligen!!!
Efter frisörbesök är det då tänkt att vi ska handla lite tillsammans alla tre, sen åka och hämta Mats som ska spendera kvällen med oss. Var egentligen tänkt att vi skulle sitta och äta på uteservering, men ändrade planer som sagt....
Hoppas att febern är borta imorgon och att vi kan ha en härlig dag tillsammans, trots dumma baciller!

Vi har beställt lite kläder till hela familjen från H&M, första gången på länge som jag fått min vilja fram på det området. Fick till och med köpt lite till Rickard, vilket inte händer ofta. Tyvärr var nästan allt slut på mammakläderfronten, så jag får gå en runda på stan imorgon och se vad jag hittar. Behöver lite smått och gott nämligen. Hittade massa bra grejor till Ronja, till galet bra priser. Vi köpte inte till lillbebben, eftersom vi har mycket redan, och är rätt säkra på att få ta emot lite presenter. Har viktigare saker än kläder att lägga pengarna på när det gäller nytillskottet. Det är ju inte gratis med syskonvagn direkt.

Ikväll ska jag gotta mig med lite chips och cola, händer inte ofta, men tycker jag förtjänar det idag. Kommer väl äta en handfull chips och sen tröttna, gå ut i köket och göra nåt nyttigt istället.

Jag tycker inte om att jag fått tillbaka den där jäkla låsningen i ryggen. Hade problem när jag var gravid med Ronja, fick en gång i veckan ungefär så det gjorde fruktansvärt ont att andas, gick liksom upp i hela ryggen upp i halsen som en stor klump som fastnat. Tänk er att ni svalt tacoskal utan att tugga ordentligt, den rivande och onda känslan. Men den lossnar liksom inte utan sitter kvar. När jag hade Ronja i magen kunde Rickard oftast massera ut det i kombination med varm vetekudde. Vi åkte in en gång akut men dom hittade inget och kunde inte hjälpa mig. Den här gången är det värre och mer intensivt, värmekudde hjälper inte och jag ligger ofta hela nätter och gnyr och gråter av smärta. Rickard lider då han inte kan hjälpa mig. Misstänker att jag har en ordentlig låsning i ryggen runt ryggraden, inte så mycket att göra åt nu när jag är gravid utan det får väl bli kiropraktor när barnet tittat ut. Längtar efter att få bort det för det är otroligt smärtsamt och jobbigt.

Till alla er som kommenterat och svarat angående Ronjas sovtider. Vi vet att det tar ett tag att vänja henne, hon är dock bra på att få in nya vanor otroligt snabbt och har aldrig varit svårt till nya rutiner. Vi är väldigt säkra på att hon inte är hungrig, eftersom hon alltid, när hon är hungrig visar det genom att gå till köket och kylen och försöka öppna, hon berättar alltså alltid själv när hon vill ha något. Nu är det också så att hon istället på mornarna ska härja och undersöka vad som är annorlunda i lägenheten från kvällen innan, inte ett dugg intresserad av något att äta eller dricka.

Angående ett tips jag fick via facebook, så kan jag säga att leksaker inte funkar, hon ska upp och iväg, omöjligt att få henne kvar i sängen när hon väl vaknat, finns ingen chans alls.
Tackar så jättemycket för alla tips och tar gärna emot fler, kul att höra andras erfarenheter.

Nu moffatime!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0