2010-04-22 @ 19:40:28

Härliga dag!

Den här dagen har trots massa smågrejor, varit riktigt riktigt härlig. Ronja har varit helt underbar och mammig och det har varit så skönt att få egen tid med henne, något jag inte haft på en månad!!!
Pricktestet gick bra, ingen allergi där inte, men vi fick brickanyl mot hennes hosta och ska se om det hjälper. Efter pricktestet var det egentligen meningen att vi skulle luncha med T och L, men de fick ställa in i sista minuten, tyvärr. Detta betydde att jag och Ronja fick åka iväg själva till stan och sitta och luncha. Ronja åt innan vi åkte från vårdcentralen då jag (med all rätt) tänkte att hon skulle somna i bilen. Jag köpte mig en tidning och njöt av att vara ute bland folk och få sitta där med min mage i vädret, och min fina unge i barnvagnen bredvid mig. Efter ett par timmar, kom Rickard och hämtade oss för att jag skulle iväg till min läkartid på vårdcentralen. Läkaren kunde inte säga vad som var fel på mig, men eftersom jag har galen allergi ovanpå förkylningen, fick jag en stark allergimedicin utskriven och så hoppas vi att det dämpar så pass att jag inte lider lika mycket av förkylningen.
Dock kommer jag bli lagom dåsig av tabletterna, så får ta det lite extra lugnt.

Efter mitt läkarbesök, åkte vi in till stan. Jag skulle lämna tillbaka en TENSapparat som jag lånade av sjukgymnasten för en månad sedan, den har inte hjälpt nåt så kommer inte sakna den, efter detta handlade vi lite gott till kvällen och åkte sedan hem i vårsolen. Ja, idag har det verkligen varit skönt vårväder, det har blåst lite kallt, men man kan känna hur våren tar över allt ändå!

Här hemma fick Rickard laga maten, medan jag satt och tittade på, myste med Ronja och berättade hur han skulle göra (på förfrågan av Rickard)...Det blev broccoligratäng idag:

600 g broccoli, kokt i ett par minuter
äggstanning, beroende på hur fast man vill ha den, vi hade två ägg och ett par-tre dl grädde, med lite svartpeppar och salt.
soltorkade tomater, efter smak
500 g fetaost
riven västerbottenost, gratängost och lite parmesan på toppen

allt in i ugn på ca 200 grader i 10-15 minuter, mums!!!


Efter maten har vi  myst en otrolig massa. Ronja har varit på så bra humör och vi har bara gosat och haft det bra hela dagen, något jag verkligen behövde.
Nattningen idag var otroligt smidig, Ronja säger ju själv till när det är dags att gå in i sängen (typ alltid klockan halv sju). Sen läser vi lite saga medan hon äter vällingen själv i sängen, därefter visar vi bara att vi är kvar och försöker hålla henne lite lugnare och prata lugnt med henne, idag tog det 15 minuter sen vi gått in i hennes rum, sen sov hon.
Nu ligger jag i sängen, otroligt nöjd med dagen, trots att jag inte fick så mycket hjälp från läkaren.

Jag verkligen älskar såna här dagar, när jag får spendera så mycket tid med min familj och inget dumt stör dagen utan man bara kan njuta och ha det bra med varandra.

slänger in en bild på en nyvaken, men jätteglad Ronja på cafét i stan!

Hoppas ni andra haft en underbar dag(?) och att kvällen blir minst lika underbar.

bloglovin

Kommentarer
2010-04-23 @ 09:18:04
kika in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0