2010-04-20 @ 12:40:03

Lattelunch!

När jag är gravid, tappar jag allt sug efter kaffe, som jag i vanliga fall inte kan leva utan. Under första halvan av min mammaledighet med Ronja, levde jag på latte och gjorde en till frukost, och en till lunch. Hade oftast något till och sådär, men när jag gick där hemma, var latten min bästa vän, fick mig att orka igenom sömnlösa nätter och dagar!
Nu hade jag inte gjort latte här hemma, sen veckan vi flyttade in här. Så till lunch idag, bestämde jag mig för att göra en stor latte, och äta massa knäckebrödsmackor till. Vi har nämligen världens godaste knäckebröd hemma.
Jag har nu avnjutit fyra knäckebrödsmackor med underbart gott rökt kalkonkött på. Nu är tyvärr kalkonköttet slut, men latten håller en stund till.



Tyvärr, börjar jag inse att min espressomaskin, börjar bli lite seg och gammal. Har en obh-nordica i chilidesignen, och det var ju några år sen den kom ut på marknaden.
Så nu står högst upp på min egna personliga önskelista
Kaffemaskin!!!

Under detta kommer några andra grejor som jag mer verkligen verkligen skulle behöva, men det är långt till födelsedagen och jag tror månag grejor får vänta ännu längre.
bloglovin

Kommentarer
2010-04-20 @ 16:37:19
Mamsen
namnam gumman! Synd på maskinen, men det kanske bara är nån liten detalj som behöver fixas... Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0