2010-08-30 @ 13:29:41

Komma i form!

Jag vill verkligen komma iform igen. Få bort de sista dumma kilona och känna mig fin och bra. Det krävs en ändring i min kost, om detta ska funka.

Idag är jag ju gräsänkling och Embla är snäll och sover. Så jag och mamma började chatta. Vi kom underfund med att vi båda behöver ungefär samma sak och varför inte slå våra påsar ihop och försöka jobba tillsammans. Har nu suttit och skrivit ihop matsedelel för en vecka framåt, frukost mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Blandning av GI och ISO-dieten. Detta, tillsammans med bra motion, i mitt fall promenader till att börja med, ska nog hjälpa till.

Får se hur inne Rickard är på idén, men det är ju jag som lagar maten de flesta dagar och då bestämmer jag vad som serveras, gillar man det inte, får man äta annat! Hehe, nä det blir nog bra!

Fick precis mail ifrån mamma, hon har skrivit en veckas recept hon med så nu har vi två veckor av massa mumsigt. Vi börjar imorgon.

Vill ni så kan jag skriva in alla recept på bloggen så kan in vara med?!


För övrigt känns det rätt konstigt att vara ensam här, saknar Ronja och Rickard, även om det är väldigt lugnt och tyst:P Embla sover som en stock!!!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0