2010-08-29 @ 16:33:24

Praktförkylning

Verkar som både Embla och jag fått den här ordentliga förkylningen, som Ronja också haft. Hon är mycket bättre idag, men Embla och jag är tvärtom riktigt dåliga. Har legat till sängs hela dagen, och mår bara sämre nu på eftermiddagen.

Jag hoppas det är värsta dagen idag och att vi blir bättre imorgon för såhär kan vi inte ha det. Lite orolig blir man ju också, Embla är ju så liten, ingen höjdare med praktförkylning då inte!

Har svårt att få henne att äta ordentligt, eftersom hon är för tät i näsan.
Ovanpå förkylningen tror jag att det ligger en mjölkstockning och hägrar på vänstra bröstet. Lagom kul när inte Embla vill äta, men försöker pumpa ordentligt också.

Ronja mår som sagt bättre idag och Rickard har inte blivit dålig än, han är bara väldigt trött. Håller alla tummar och tår att han slipper bli dålig överhuvudtaget. Imorgon åker dom upp till universitetet för att vara med lite på början av nollningen och träffa lite kompisar. Embla och jag stannar nog hemma och sover ut förkylningen så gott vi kan!

Nu ska jag återgå till mitt saftglas och försöka få i mig något mer. Ska se om jag kan få Rickard att sticka och handla lite gott till mig sen!
bloglovin

Kommentarer
2010-08-29 @ 16:41:04
Maggan
Oj, oj, inte kul. Pumpa på och vila så mycket du kan.

kramar i massor till er och krya på er
2010-08-29 @ 17:05:34
Mamsen
Blä gumman! Värme o vila är gamla beprövade recept ;-)! O naturligtvis massor med gottgott. Svårt för Embla kanske, men å andra sidan är hon nog jättenöjd med det hon får! plocka framfetvadden o låt henne snutt mycket så ska du se att det inte stockar sig... Puss på nosen till er alla!
2010-08-29 @ 17:05:56
Mamsen
Blä gumman! Värme o vila är gamla beprövade recept ;-)! O naturligtvis massor med gottgott. Svårt för Embla kanske, men å andra sidan är hon nog jättenöjd med det hon får! plocka fram fetvadden o låt henne snutt mycket så ska du se att det inte stockar sig... Puss på nosen till er alla!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0