2010-02-25 @ 10:08:58

Vet att jag är dålig!!

Ja nu har jag fått skäll för att jag inte skrivit på ett tag. Men den här veckan har jag varken orkat eller hunnit. Har suttit vid datorn kanske en timme om dagen och då passat p åatt kolla mail och sådant viktigt istället.

Kan ju börja med en liten veckosummering?!

I måndags, var vi bara hemma hela dagen. Jag har varit så otroligt förkyld och kände verkligen inte för att gå utanför dörren. Ronja är så bra på att leka själv nu, bara jag ligger bredvid och visar att jag inte går nånstans.
Vi hade några mysiga sovstunder på dagen och gosade ihop oss riktigt ordentligt.

Tisdag var Ronjas farmor här och hjälpte till. Jag tog fart och packade ner de flesta prylarna och böckerna och plocket i sovrummet, medan farmor packade ned porslin i köket. Ronja hjälpte till på sitt eget lilla sätt, genom att plocka ut alla slevar och stekspadar ur lådan där dom hör hemma, och vispa runt i sina skålar!
När kvällen kom och Rickard kom hem var min kropp helt död och slut och jag hade fruktansvärt ont så fick lägga mig direkt och låg sen i sängen hela kvällen. Förstår inte varför man ska ha såna problem när man är gravid? Känns så onödigt.

Igår-Onsdag, hade Ronja och jag bestämt att vi skulle till öppna förskolan och sen träffa E och B på stan för en fika.
Men när Ronja och jag satt vid datorn en sväng tillsammans och sjöng och dansade till Dia Psalma - Norrsken, och jag menar, verkligen dansade och Ronja var i full gång, så på en minut nickade hon till och somnade tvärt. Så då fick planerna göras om och vi stannade hemma till strax efter lunch.


Efter lunch när jag stod i badrummet och gjorde mig iordning började jag undra varför det inte kom nån Ronja och ville vara med. Hon brukar alltid gå ut efter mig och vilja vara i badrummet eftersom det finns så mycket man inte får göra där.
Så när jag fixat iordning hår och smink och gick ut i vardagsrummet blev jag mött av detta

En tjej som krypit ner i sin leksakskorg och satt här otroligt länge, speciellt eftersom hon inte brukar sitta still mer än 5 minuter i sträck annars. Otroligt charmigt iaf.
Ronjas kläder på bilderna är klänning och byxa från Lindex och ullbody från coop!

Iaf, efter mycket lek gav vi oss ut på stan. På bussen in var det outhärdligt varmt och jag var orolig att Ronja skulle göra uppror(alltid lika kul med en 1åring som skriker en 20 minuter lång bussresa) Men istället satt hon bara och vinkade till alla hon såg på bussen och skrattade och charmade alla, ett sånt underbart litet troll hon är!
Det första vi skulle göra på stan var att köpa ett par nya skor till Ronja, hon ska ju börja dagis 10 dagar och behöver allvädersstövlar. Vi hittade ett par jättebra på Vincent som ser ut såhär
Hon blev överlycklig och ville ha på sig dom hela dagen.
Efter skoinköpet tyckte jag att det var dags att jag fick nåt i magen, så vi traskade till bakfickan och jag fick mig en tonfiskbaugette som Ronja glatt hjälpte till att äta upp!!!
Sen tog vi en långrunda på stan och jag fick Ronja att somna sött i vagnen. Sen satte vi oss på cafét för att invänta våra vänner! Ronja sov såklart hela fikan och när vi tänkt gå en runda med en annan vild 1åring tyckte hon såklart att det var dags att vakna och satt sedan klarvaken i vagnen ett par timmar. Vi gick en runda på stan och jag köpte ett par fyndextravantar till Ronja på Kappahl. Sen mötte vi upp med Rickard, handlade och åkte hem.
Blev en kort och seg kväll.
Gladde oss dock åt att få se det underbara guldet i OS.

Idag har farmor åkt till öppna förskolan med Ronja och jag ligger i sängen med latte och gottis och ska om några timmar in till stan och luncha med underbara Elin. Vi tänkte gå till munken
Den här gången ska jag verkligen försöka uppdatera. Helst redan ikväll, har så mycket att berätta och prata om egentligen så är nog bäst för mig själv om jag får skriva av mig lite!

Har insett att jag har en hel del läsare, men vet fortfarande inte vilka många är, så lämna avtryck!!
bloglovin

Kommentarer
2010-02-25 @ 11:22:22
Mamsen
Heja gumman!

Verkar ju inte som att du har tråkigt iaf ;-)! Men glöm inte att vila emellanåt. Saknar dig o sötnosen jäääättemycket!!!
2010-02-25 @ 12:09:53
Wictor
Lämnar ett fotspår:P
2010-02-25 @ 19:03:08
Pite
Fotspår, fotspår.. ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0