2010-07-29 @ 08:34:39

Bvcdag

Ja, idag är det torsdag, och för oss innebär det att åka och väga och mäta Embla. Vi åker till en bvc mottagning i en grannby med jättetrevliga barnmorskor. Idag ska vi dessutom fråga en del om Emblas förkylning, just nu har hon tjockt grönt snor i hela systemet.
Den här natten har dock varit bästa på nästan en vecka, Embla åt två gånger, en gång halv tre och en gång kvart över fem. Jag är alltså lite mer utsövd och det var verkligen välbehövt då jag igårkväll fick feber och har börjat må rätt risigt, förmodligen av överansträngning och utmattning.
Jag tror att jag överskattar min egen förmåga och tänker att jag är mer återhämtad efter förlossningen än vad jag kanske egentligen är. Har sista dagarna haft ont i ena äggstocken till och från och det har smärtat rätt rejält vid vissa tillfällen.
Just nu sitter Embla i sin babysitter och sover jättegott. Hon är lite svår att få till att sova själv. Hon vill helst ligga i min eller Rickards famn, vilket i längden blir lite jobbigt. Har ju en bärsele som iofs funkar bra, men hon vill bara snutta när hon är i den då hon känner min doft och all mjölk.
Hoppas att hon kan fortsätta träna i sittern lite. Hon verkar nöjd för tillfället iaf!
Det blir nog lite mer småuppdateringar idag då vädret inte är det roligaste, regnar inte men är mulet med risk för lite regn. Idag är också dag att betala räkningar och sådant så blir nog lite datorsittande, kanske kan få in lite bilder på datorn och lägga upp här. Rickard smygtog bilder på Embla och mig igår när vi sov middagslur, kan lägga upp lite sånt b la.
Ronja sitter så fint och läser med morfar. Hon imponerade på mig igårkväll. Vi missade bolibompa och hon blev lite sur så jag sa att vi kunde titta på lotta på bråkmakargatan istället, vilket vi gjorde hon och jag. Hon satt i över en timme och bara tittade på filmen, kommenterade småsaker, skrattade och var helt inne i den. Något som aldrig förr hänt. Hon har aldrig kunnat sitta mer än 15 minuter åt gången. Dock somnade hon inte förrän halv nio, men sov sen hela natten i sin säng, fast de första timmarna i vagnen utanför morfars hus.
Hörde på nyheterna för en stund sen om något absolut vidrigt, i en trädgård i frankrike har de hittat 8 döda spädbarn nergrävda. De tror att det är föräldrarna som grävt ner alla. Varför? så fruktansvärt vidrigt och obehagligt. Hur kan man tänka om man gör något sådant? Det får ju inte gå att göra så.
här är storyn
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0