2010-07-20 @ 21:06:42

finfint!

Idag har det varit helt underbart kanonväder, precis som de flesta dagar hittills i sommar. Vi började dagen med frukost i morfars hus. Ronja var superkinkig och vi fasade för en gnällig dag. Blev bättre när hon fick väcka Tilde dock. Lämnade Ronja en timme i morfars och Tildes vård, när Rickard och jag åkte in till äholm för att köpa ett parasoll till stranden. När vi kom tillbaka fick vi veta att Ronja sovit som en stock en stund, tänkte då att dagen får bli lite som den blir eftersom hon uppenbarligen var extremt trött.

Vi packade ihop oss och åkte till min mormor och morfar som har hus på andra sidan byn. Fick fika och lyckades efter många tappra försök söva Ronja igen så hon fick en ordentlig vila idag. Stannade medan hon sov och pratade massa. Jättemysigt att höra morfar berätta massa från militärtiden. Sånt som man bara myser ihop sig till.

Fick lånat ett par böcker av mormor så jag har lite mer läsning i sommar, lite snålt om det hittills, och jag har kommit in i en läsperiod då jag bara slukar bok på bok.

Efter besöket hos dem, åkte vi ner till stranden och mötte upp tilde där. Fick till en bra anordning med parasoll så att jag kunde sitta med Embla på stranden, medan de andra badade. Känns dock jättetrist att inte kunna vara med och plaska.

Vi blev inte på stranden så länge utan packade ihop efter en timme. Tilde och jag tog vagnen med ungarna hem och Rickard körde hem bilen och passade på att handla lite på vägen.
Embla var otroligt missnöjd på vägen så efter bara en kort bit, bestämde jag att jag skulle pröva nåt nytt. Tog upp henne och la henne till bröstet, täckte över med en filt så hon inte fick solen på sig, och ammade hela vägen hem. Det var svettigt och rätt jobbigt för armen, men funkade faktiskt. Så nu vet jag att det också går, även om det inte är nåt jag tänker göra varje dag.

Hemma fick jag passa på att lägga mig en stund, var helt slut och är dålig på att vila. Tänker att jag väl inte har nån anledning att lägga mig, men sen påminns jag om att jag faktiskt nyss fött barn och att jag dessutom går på penicillin.

Medan jag vilade, fixades det middag här. Pappa och Tilde hade varit i fiskaffären i Magnarp och köpt massa rökt makrill. Till detta var det egen nypotatis, egna sockerärtor, morötter, gräddfil med gräslök och ägg. Totalt ljuvligt gott och riktig sommarmat.

Ronja åt med god aptit och lekte länge efter maten. Tillslut, vid halvåtta tyckte jag att hon började bli lite väl vinglig i rörelserna. Rickard gick iväg och gjorde välling och jag satte mig med henne i en stol utomhus vid bordet och sjöng vaggvisor. Vi satt en lång lång stund och sjöng och tillslut hade väl inte bara Ronja somnat utan alla vid bordet verkade något sega...

Nu har vi tagit kväll, Ronja är inburen till sin säng, Embla sover i vagnen tills hon vaknar för mat, Rickard och jag ligger i sängen och småkollar tv. Vi har haft en jättefin dag och tackar för vädret än en gång. Jag har fått ordentligt med sol också, är både brun och lite röd!

Dagens, blir en på vart barn!


mår bra av att sova ute!!!


Ronja tycker att eftersom parasollen ändå inte sitter i sin fot, ska foten fyllas med gräs!

Hoppas ni andra har en fin kväll och kan njuta av sommaren!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0