2010-07-21 @ 13:50:01

Värmeslag

Ja det är nästan så man får det nu. Vi har suttit och njutit en namnsdagsfika i trädgården. Idag är det nämligen Johanna, och det heter jag i andranamn. Vet att det låter konstigt att fira, men när jag var liten, var jag alltid ledsen över att inte få ha något sommarkalas med god tårta och saft och utelek, fyller ju år i mörkaste november. Så därför, blev Johannadagen min sommardag. Vi har en skylt som alltid sätts ut framför flaggstången, flaggan brukar hissas och det blir tårta. Får alltid samma sak av farmor och Erland (farbror), en aladinask.
Det är en fin tradition som alltid funnits med och som jag tänker föra vidare, älskar sommarkalas!

Ronja har ju fått namnet Joanna, som andranamn, så nu firas även hon denna dag.

Idag fikade vi i trädgården i stekande utmattande hetta. Klagar inte, men nu var jag tvungen att gå in med Embla eftersom hon nästan förgås i värmen. Hon har börjat känna av att hon behöver mer vätska och äter fint nu iaf, till skillnad för en vecka sen då hon bara sov i värmen.

Nu ligger hon i vagnen på nedervåningen, jag ligger i sängen med vidöppna fönster och bordsfläkt igång. Ronja och Rickard har gått rakt ner till havet för att bada, önskar att jag kunde följt med, men blir nog bäst om jag stannar här idag.

Annars passade vi på att ta en tur till systemet i förmiddags, och gå en glassrunda i stan. Ronja fick sova i bilen med bildörren på vid gavel då hon somnat på vägen hem.

Vi tvättar massa och hoppas vädret håller, även om det gärna får komma en ordentlig åskskur nu, tror det behövs!

Återkommer när solen inte steker lika mycket
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0