2010-06-23 @ 09:31:02

Balkong

Nu har vi börjat fixa ordentligt fint på balkongen. Kommer ta bilder senare idag, förhoppningsvis när solen kommit fram så det ser lite roligare ut! fattas fortfarande en del blommor som kommer nästa vecka, men det är en otrolig förändring och är jättefint nu iaf!
Idag ska mamma åka hem....Känns skittrist, men jag vet ju att hon kommer igen om några dagar, kanske därför det känns så trist, för att det blir så dumt att hon ska åka och sen komma nästan direkt igen?!
Tanken är att hon ska komma på tisdag, men kommer tidigare om jag känner att jag behöver sällskap här. Förhoppningsvis går helgen snabbt så det snart blir nästa vecka.
Rickard och jag ska till barnmorskan i eftermiddag. Blir nog bra, ska bli spännande att få höra hur mina provsvar är, tog massa blodprov igår ju och de vill framförallt kolla upp allt med järnvärdet. Kan bli så att jag får fylla på mer, eventuellt efter förlossningen också, så jag orkar med.
Jag önskar verkligen att jag kan komma igång lite av mig själv nu. Att det inte behövs så mycket när de ska sätta igång mig. Har ju haft otroligt regelbundna värkar och har en helt annan känsla i kroppen än jag hade med Ronja vid den här tiden i graviditeten.
Jag har nu börjat skriva massa listor på sånt som ska göras sista veckan nu, allt jag vill ha klart. Mamma har lovat att vi ska ha bullbak och sånt när hon kommer nästa vecka, så att vi kan fylla frysen. Vill ha allt iordning här hemma så man slipper tänka på massa trist när vi kommer hem med bebisen.
Kan inte riktigt fatta att jag kanske snart har den lill* i min famn. Känns overkligt och otroligt långt bort. Mitt beräknade datum är ju inte förrän om 3 veckor, så blir galet om barnet nu kommer så mycket tidigare som det verkar.
Får se hur länge vi blir kvar i värmland också nu efter att barnet kommit, tanken och våra förhoppningar, är ju att vi ska kunna åka ner runt mitten av juli, kanske lite in i den andra halvan. Allt beror på hur det går med amning och min läkning. Jag ska ju läka en hel del där nere också och foglossningen kommer ju ta otroligt lång tid. Ska räkna med att få gå med kryckor några månader till, kanske inte hela tiden, men en del iaf.
Nu blir det mys med mamma innan hon åker om några timmar!
bloglovin

Kommentarer
2010-06-23 @ 16:05:12
Sverker
Det passar väl utmärkt bra om du tar ett järn till midsommar!



F.ö. tycker jag ni ska komma ner så fort det bara går...men det vet du ju :-)

Nyfiken på att höra hur bm-besöket varit idag?

kram på er alla

pappi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0