2010-06-22 @ 09:04:11

Dålig bloggare...

Ja, jag verkar ha gått och blivit en riktigt dålig bloggare. Men jag har haft fullt upp med min kära mor och syster.
Tildisen åkte hem i lördags efter en riktigt härlig vecka tillsammans.
Mamma och jag har efter det fortsatt fixa och dona, hon har hjälp till massa här hemma och hjälpt mig att få lite mer livsgnista.
I söndags gjorde vi verkligen ingenting och jag var duktig och låg och vilade hela dagen. Precis som jag borde. Har haft problem med värkar och foglossningen gör sig bara mer och mer påmind.
Igår, måndag, hade vi verkligen en heldag. Vi satte igång dagen tidigt, redan när Rickard och Ronja gick till dagis, vilket typ aldrig händer. I vanliga fall somnar jag om och sover länge, länge länge. Men igår käkade vi frukost och fixade lite hemma innan vi begav oss till Plantagen. En bestämd grej med denna veckan, var att få ordning på balkongen och eftersom jag inte kan göra nåt själv, ville mamma hjälpa mig. Så vi köpte en massa fina blommor och plantor som nu ska fixas med här ute. Efter plantagen (där jag fick försöka gå med kryckor) åkte vi till Ikea. Där kunde vi låna en rullstol. GULD!!!
Var så skönt att slippa tänka på hur illa min kropp skulle ta det att behöva gå, så jag kunde snällt slappna av i stolen medan mamma körde runt mig.
Tänk att det ska vara så svårt att få tag på en rullstol från sjukhuset, men så kan man åka till Ikea och få låna en alldeles gratis....Tål att tänkas på.
Iaf, på Ikea köpte vi inte så jättemycket, hittade inte vad vi ville, verkade som de haft utförsäljning på massa av de saker vi tänkt titta på. Det blev en jättestor kruka och lite småplock.
Åkte sen till stan för att kolla en matta vi hittat på indiska. Mattan införskaffades med lite andra småprylar till. Fick även köpt några helt underbara skjortor på rean på Gina Tricot. två av dem, kan jag tom ha nu och den tredje kommer vara perfekt efter förlossningen. Behöver köpa till lite klänningar att ha under och sådär, men med tanke på hur billigt det här var, så blir det jättebra att komplettera med lite nytt.
Bjöd sedan mamma på fika på Espressohouse, innan vi begav oss hemåt. Hemma hann vi bara packa upp och sådär, sen skulle jag till sjukhuset. Igår var nämligen sista påfyllningen av Järn för mig. Skönt att ha det gjort, och igår hade vi också en härlig sköterska som tog hand om mig.
De andra barnmorskorna och sköterskorna sa att jag var väldigt välkommen när igångsättningen börjar och att de verkar nästan hoppas på att se mig för att få veta hur allt går!
Kvällen hemma bestod av mumsig mat som mamma lagade, mycket snack och bara mys.
Jag blev otroligt rastlös och kunde inte sitta still, trots extrem smärta, men jag var bara tvungen att pilla lite med saker vi köpt. Börjar bli fint nu!
När jag gick och la mig, fick jag genast extremt regelbundna värkar med 3-5 minuters mellanrum. De höll i sig i tre timmar och jag började verkligen fundera på om det var på gång. Värkarna var mycket mycket starkare än de brukar och satt på ett helt annat ställe i magen. Tyvärr tunnades de ut efter ett tag och jag kunde framåt 3 tiden somna, otroligt orolig i kroppen och var samtidigt ganska besviken...
Så natten har inte varit så bra och jag är rätt låg idag. Men vi ska försöka fixa lite på balkongen, åka iväg med mig för att lämna blodprov och sen kanske mysa hos C&C. Ikväll ska jag försöka laga min mumsiga lasagne, eller ja, jag tänkte sitta och hacka grejor och låta mamma stå vid spisen. Mamma åker sen imorgon och kommer tillbaka nästa vecka för att hjälpa till med allt inför igångsättning och ta Ronja och sådär.
Ska bättra mig, jag lovar!
Ha en fin dag allihop!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0