2010-06-23 @ 16:13:52

Efter Barnmorskan...

Bm besöket gick väldigt snabbt. Förmodligen eftersom det var en vikarie för min ordinarie bm, som är på semester. Mina värden var bättre, framförallt ferritinerna som varit allra sämst, de har höjts galet mycket,. Sen ligger mitt HB-värde fortfarande väldigt lågt, men ändå lite högre än innan. Iaf klarar jag mig till förlossning och behöver eventuellt fylla på efter.

Barnet är fortfarande inte fixerat men verkar ligga väldigt lågt i bäckenet, Jag tror att det är mycket plats där fortfarande efter förra förlossningen och att barnet därför kan sjunka lågt utan att fixera sig. Magen har ju som jag tidigare skrivit, sjunkit ordentligt och börjar hänga nu.

Magmåttet var samma som sist, men det var hon inte orolig över, trodde att det var för att det är olika personer som mätt magen.

Mest nöjd är jag över vikten. Skulle vägas idag eftersom det var sammanfattning av graviditeten och bm ville föra in i pappren hur mycket jag gått upp. Totalt under den här graviditeten har jag gått upp 9 kg!!! Helt galet att jag hållt vikten så bra. Känns skönt att veta att jag inte lagt på mig så mycket och att jag kommer gå ner det mesta under förlossningen! Gör att tiden efteråt inte känns lika sur, när man känner sig som ett berg av hud ungefär!

Nu har Rickard och Trollet kommit hem och vi ska mysa! Snart blir det mat och sen lite bildtagning av balkongen kanske, solen är där nu ju. Ska vila min stackars rygg också eftersom den inte mår så bra efter den här rundturen!!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0