2010-06-18 @ 08:36:47

Framåt!

Ja det verkar gå lite framåt nu iaf.
Gårdagen var otroligt mysig och jag ångrar inte att jag ansträngde mig som jag gjorde. Var på sjukhuset och blev omhändertagen av min favorit bm där! Hon hade inte jobbat på två veckor, allt sen i början när jag var inlagd, men kom ihåg exakt vem jag var och vad vi pratat om och massa saker. Kändes skönt att ha henne där.
Det gick lite snabbare igår också, även om jag fick ligga lite längre än vanligt. De hittade inga bra vener att sticka i så fick ligga med värme på i 20 minuter innan hon kunde sticka. Var därifrån på knappt två timmar iaf.

När vi kom hem var här ett litet troll som letat efter mig och som var jätteglad att jag var hemma. Vi satt och myste massa och Ronja var så glad över de presenter hon fått från mormor och Tilde, hon fick en liten av mig också men det händer ju rätt ofta!

Tilde och mamma tog över köket då vi kom hem och skulle laga jättemiddag till oss alla. De hade köpt mousserande vin och alkoholfritt till mig och lite öl till Rickard och rödvin till maten. Mumsigt var det kan jag säga.

Nästan lika mumsigt som maten det vill säga. Det blev en sen middag vid sjutiden och Ronja satt med länge. Hon hade fått mat ett par timmar tidigare men nu mumsade hon nypotatis så det stod härliga till. Aldrig sett en så liten unge äta så mycket. Vi räknade ut att hon fick i sig 8 potatisar, i olika storlek....På det lite svamp och sen jordgubbar.

En mycket nöjd tjej somnade sen i pappas famn i soffan. Åt knappt nån välling alls!

När hon somnat, dukades efterrätten fram. Mamma hade gjort en underbar jordgubbstårta på botten av maräng och sockerkaka med hackade nötter ovanpå. En tårta vi åt en del när vi var små och det var riktig nostalgi att sätta gaffeln i!

Vi var alla rätt avdäckade sen på kvällen så det blev soffan och tvn som lockade oss sen, jag lyckades ta mig i säng tidigt och somnade faktiskt i tid.
Har dock inte sovit så bra pga otroliga smärtor i ryggen och jobbiga förvärkar. Men jag är så nöjd med gårdagen.

Igår fick jag också hem ett brev från spec-mvc med en tid för bedömning inför igångsättningen. Jag skriver inte ut datumet här än, men det är knappt ett par veckor kvar iaf. Dock vet vi ju inte när barnet kommer eftersom det beror på hur mogen min kropp är. Så vi får vänta och se, börjar bli spänd iaf. Längtar så otroligt mycket nu!!!


Idag ska vi spendera dagen hos C&C och småtjejerna, vi hämtar Ronja på dagis några timmar tidigare och beger oss sedan dit. Det är ju bara några 100 meter. Ikväll ska Mamma och Tilde på föreställningen så jag och Rickard ska mysa hemma bara vi två, efter att Ronja somnat.

Slänger in en härlig bild på en Ronja som i onsdagskväll vaknade efter några timmar och inte ville ligga i sängen, stället som passade henne bäst att sova på då, var såklart mosters famn

bloglovin

Kommentarer
2010-06-18 @ 08:45:05
Sverker
Härligt att höra! O vad jag saknar er, blir riktigt avis :-)

Många kramar till er alla!

Pappa
2010-06-18 @ 11:26:46
Louise
Skönt att det känns bättre Esse!

Kul att mormor och moster är och hälsar på:D

PUSS Louise!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0