2010-06-29 @ 23:32:14

Hålligång!

Här har varit fullt hålligång hela dagen, jag har inte deltagit i mycket men känner mig ändå helt borta. Svärföräldrarna kom och började dona vid lunchtid. Jag som sovit nån timme på förmiddagen jobbade mig upp ur sängen för att titta på och överlämna sovrummet i deras händer. Det skulle nämligen göras en gavel till vår säng. Eftersom vårt sovrum tapetserades dagen innan vi flyttade in i lägenheten, är vi oroliga att förstöra tapeten. Vi har ingen stomme till sängen utan bara madrasser nämligen. Så nu hjälpte Maggan och P-e oss att göra en kanonfin Gavel som gör att hela rummet ser mycket mer lyxigt ut. 

Efter att gaveln var klar, hämtades Ronja från dagis och jag satt med henne i köket och mumsade mellis, glass och ritade! Detta samtidigt som M och P-e fixade i hennes rum med en jättefin gardin.

Sen kom Rickard hem och vi smet iväg en stund. Jag hade apont men kände att jag behövde komma ut ur lägenheten så vi tog en sväng ut till bergvik för en runda på systemet och inköp av lite grönsaker.

Eftermiddagen gick så otroligt fort idag och vi hann inte hälften av vad vi ville. Men mat blev det iaf, nypotatis med köttbullar och gräddfil med gräslök. Finns det nåt bättre en varm sommardag?

När Svärisarna åkt, dröjde det inte länge innan mamma dök upp. Kändes jätteskönt att hon kom och Ronja blev strålande glad. Hon var uppe sent idag och verkar sova oroligt så Rickard sover med henne i hennes rum just nu.

Mamma och jag satt en go stund på balkongen och njöt av sommarvärmen. Skönt att få pratat av mig, blir liksom en annan sak än med Rickard eller nån här uppe ifrån. Mamma känner mig ju bäst och har ett annat sätt att prata med mig.

Nu ligger jag i sängen och försöker tänka bort alla värkar. Vet att det inte kommer hända nåt inatt så då kan jag lika gärna slippa värkarna, tycker iaf jag...


Slänger upp lite bilder på gaveln, bild på Ronjas gardin kommer imorgon istället!


här jobbas det för fullt!


Färdigt resultat, inte riktigt med allt piff som ska vara


Som sagt, iaf en början

Bilderna är inte så bra, eftersom min mobilkamera börjar få fnatt eller nått.

Vad tycker ni?
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0