2010-06-04 @ 20:26:53

Helgplaner!

Ja nu har det till och med blivit ordentliga planer för helgen. Ikväll är vi bara hemma och myser, Ronja somnade med pappa i soffan, och då menar jag att pappan somnade också, slänger in en otroligt fin bild på detta mys!



Rickard lagade mumsig kyckling med ris och bea idag, det tycker vi om. Ronjas andra kindtand har kommit upp nu, har nog gjort under dagen, så hon har rätt ont och blir lite sur emellanåt, men har överlag varit helt galet mysig idag.
Nu lite senare har jag tagit en härlig dusch och Rickard har fått pröva på hur det är att raka någon annan för en gång skull, ville raka benen så man känner sig lite sommarfräsch iaf, är imponerad över resultatet med tanke på att det var hans första gång:P

Nu till planerna för helgen!
Imorgon åker vi till Karlskoga till Rickards föräldrar, Kände att det kunde vara mysigt att vara nån annanstans och bara vara, nånstans där jag inte tänker lika mycket eller känner mig lika "handikappad". Väl där drar vi oss nog till stranden och myser massa. Stannar till söndag. Vet inte heller hur länge vi stannar på söndag, men det kan kvitta. Har ju inte bråttom någonstans, men käkar iaf middag hemma. Ser fram emot ett mysigt dygn och att få låta Ronja springa naken på gräsmattan massa. Hon behöver få lufta och känna sig somrig!


Nu till något helt annat. Det är ju så att jag fick järn via dropp på sjukhuset, och ska fortsätta med det nu när jag är hemma. Men enligt läkaren ska jag då gå till vårdcentralen ett par gånger i veckan och få det intravenöst. Jag fick en remiss som jag skulle visa för distriktsköterskan och det skulle gå så smidigt förstod jag. Men när jag ringde till sköterskan, snäste hon av mig och var jättesur, sa att nä det är läkaren som ordinerat det på sjukhuset som ska ta hand om den behandlingen, vi har inget med det att göra. Detta hände precis när jag kommit hem från sjukhuset och jag kände hur all kraft försvann igen och ringde och storgrät hos Rickard en stund innan jag kunde samla mig. Ringde till avdelningen där jag precis bott en vecka och pratade med en av sköterskorna där. Hon sa att jag skulle ringa spec mvc och kunde inte dom hjälpa mig skulle jag ringa tillbaka.
När jag pratat med spec, kände jag mig någorlunda nöjd igen. Sköterskan jag pratat med där, är den första jag stött på under mina två graviditeter som direkt varit vänlig och hjälpsam och som jag verkligen har känt försökte. Hon sa att det här har hänt nån gång förut och att det absolut inte ska ligga på mig att lösa det här så att hon skulle ringa till läkaren jag haft på avdelningen och kolla upp det en gång och sen prata med vårdcentralen och ordna allt och sen ringa mig.
Efter några timmar ringde hon och sa att läkaren sagt att det trots allt är vårdcentralen som ska sköta allt. Och att hon inte fått tag på nån på vårdcentralen, de hade gått om varandra hela eftermiddagen. Hon ringde tillbaka idag, nu på eftermiddagen och beklagade att det dröjt så länge. Hon sa att det här har blåsts upp till en rätt stor grej och att ledningen på sjukhus och vårdcentral nu var inblandad för att det absolut inte får gå till såhär. Hon var verkligen vänlig och sa att det såklart inte känns kul för mig att gå till vårdcentralen nu när de inte vill ta emot mig. Så efter ett ledningsmöte på måndag skulle hon ringa mig och berätta vad som händer, och är vårdcentralen fortfarande så kinkiga som de är nu, skulle jag få komma till spec mvc och få min behandling. Hon sa om och om igen att jag inte ska tänka på det och att hon löser allt åt mig så det blir bra.
Älskar att äntligen fått träffa ett guldkorn inom vården. Har varit otroligt mycket på sjukhus och vårdcentraler i mitt liv och att äntligen få det här bemötandet känns underbart, samtidigt som det känns trist att det dröjt så länge.
Bara en liten inflik liksom!

Nu ska jag mumsa lite nektarin och annat gottis. Om ett par timmar börjar medicinen verka och jag kanske får sova några timmar!
Hoppas ni har en fin fredagkväll och att ni njuter av varandra och sommarvädret!
bloglovin

Kommentarer
2010-06-05 @ 10:00:32
Mamsen
Ja du älsklingen... Jag känner igen det där. Vi fick ju en hel del problem med Ö:s intravenösa behandling oxå. Det är märkligt att sjukvården-som ska vara tillgänglig för alla- har en sådan inställning till att hjälpa o bistå sina sjuklingar...Gör mig ledsen att du ska behöva råka ut för ett sånt rötägg- speciellt i ditt tillstånd. GRRRR!!!

Supermegajättekramen till dig o stå på dig!! M.
2010-06-06 @ 00:17:48
Du e en kämpe du! Hoppas ditt lidande snart e över vännen!



Massa kramar/Knasten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0