2010-06-15 @ 22:45:14

Natta!!!

Nu säger jag godnatt efter en lång intensiv eftermiddag.
Jag är inte van vid att vara igång så mycket som jag är nu och framförallt inte van vid att umgås med folk en hel dag.

Hade tid på sjukhuset för järndropp 14:30 idag. Efter allt bök som blev där, jag tror faktiskt de glömde bort att jag var där, fick jag inte droppet förrän efter fyra och hela dagen blev fel.
Rickard var tvungen att hämta Ronja på dagis och sen köra med henne till sjukhuset och stanna en bra stund innan vi kunde åka hem. Det är inte det lättaste att ha henne rännandes där nämligen. Är evigt tacksam att Tilde var med idag, eftersom det tog så lång tid. Hade jag varit själv hade jag blivit galet less.

Iaf så kände vi när vi var på väg hem att det inte var så lockande att laga nån mat idag, så medan Ronja satt i mitt knä hemma i soffan och tittade tv och läste bok, handlade Tilde och Rickard pizza.
Det blev en väldigt märklig eftermiddag och kväll och Ronja fick en väldigt märklig middag. Men hon var nöjd med banan, youghurt och pizzakanter.

Ronja tvärdäckade sen vid kvart över sju och Tilde och jag har tittat film hela kvällen.
Bröllopsfotografen blev det då Tilde inte sett den. Hon tycker nämligen det är otroligt roligt med den värmländska dialekten:P

Det blev en mysig kväll men jag har mer ont än jag brukar. Framförallt gör det otroligt ont fram i blygdbenet. Känslan är ungefär som att nån svingat en gjutjärnsgryta mellan benen på mig 3-4 gånger, ingen jättehöjdare alltså.

Jag hoppas verkligen att det blir lättare på sjukhuset på torsdag när jag ska dit, är så trött på allt bök och stök som verkar inträffa den här graviditeten.
Egentligen skulle jag behövt en rullstol vid det här laget och pratade med dem på sjukhuset om detta idag. De sa att jag skulle prata med min barnmorska, som sedan skulle skicka vidare till arbetsterapeut, som sedan skulle skicka vidare till nåt annat och som då skulle besluta om jag hade rätt att få en eller inte. För det första är min barnmorska på semester så skulle bli en vikarie som skulle få ta tag i det, och jag har en känsla av att det skulle ta gaaalet lång tid. Eftersom jag förhoppningsvis bara har två veckor kvar på den här graviditeten, struntar jag i det och försöker klara mig ändå. Vet inte hur det ska gå i nuläget om jag fortsätter ha såhär ont.
Kan knappt stödja på benen.

Nu ska jag nanna med min prins. Hoppas ni har en fin kväll därute!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0