2010-06-07 @ 10:51:21

Sjukhus...

Uppdaterar lite om vad dagen har att ge.

Har haft en otroligt jobbig sömnlös natt, varför skulle det ändras liksom. Börjar bli så trött nu på att inte få sova mer än en-två timmar sammanhängnade. Verkar ju kvitta om jag tar sömntabletter eller ej i nuläget. Märker knappt att jag tar dem ens.

Har skrivit färdigt opponering och försvar till kursen så nu ska nog allt vara klart och jag kan stänga av den helt. Skönt då den har legat och jobbat i bakhuvudet nu ett tag.

Om ett par timmar kommer Svärmor hit och ska hjälpa mig till läkaren för att förnya sjukskrivningen. Sen var det tänkt att vi skulle fixa med bebiskläderna, komma på nåt bra förvaringssystem till dessa. Nu vet jag inte riktigt hur något blir. De ringde från specmvc och sa att jag idag klockan tre ska till den avdelningen där jag var inlagd för att få min järnbehandling. Så de har iaf kommit fram till något men jag vet inte hur det blir i fortsättningen.
Detta betyder att eftermiddagen blir lite konstig. Vet inte om de sätter nål på mig och ger via dropp eller om det blir via spruta. Är ju rätt olika saker och tar rätt olika i tid tror jag. Droppet brukar ta 1.5 timme ungefär. Spruta vet jag inte hur de gör ifall de ger mig, eftersom det står uttryckligen att det ska ges långsamt.

Det känns jätteskönta tt de tagit tag i det här och verkligen försöker fixa nån bra behandling i tid. Just nu är jag så trött så jag känner att jag bara gör vad folk säger till mig utan att tänka, som en zombie.
Har överansträngt mig grovt i helgen och vet att jag gjort saker jag absolut inte ska göra, men det är svårt att ligga halvt förlamad när man har en liten tjej som inte vill något hellre än att leka med mamma. Just nu vet jag verkligen inte hur det ska gå de kommande veckorna fram tills den vecka de sagt för igångsättning (om kroppen är redo). Det känns totalt oöverkomligt att orka med allt nu och jag hoppas verkligen det löser sig.

Helgen har i övrigt varit otroligt mysig och vi tackar Maggan och P-e för allt! Skriver mer ingående ikväll tror jag.

Tyvärr verkar det lite som att Rickard är på gång att bli sjuk också, vilket gör mig lite rädd. Hur sjutton ska vi fixa allt här hemma då? Hur ska vi få saker att gå runt om han är tvärdäckad ett par dagar? Usch jag vet verkligen inte.

Just nu känner jag mig som en liten flicka som bara vill ha mamma och krypa upp i en famn och höra att allt löser sig och att nån annan sköter allt så jag inte behöver tänka på det. Att bara få gå och lägga mig och sova fram tills allt är klart. Men det funkar ju inte så och jag är en vuxen människa. Måste försöka lösa saker till det bättre helt enkelt, vet bara inte hur.

Känner också att det här verkar bli en gnällblogg och det är jag lite ledsen över, det är inte det som är meningen och jag hoppas att alla läsare stannar kvar tills efter förlossningen då det blir andra bullar. Försöker göra positiva inlägg och skriva om saker som gör mig glad också. Hoppas jag lyckas ibland iaf!
bloglovin

Kommentarer
2010-06-07 @ 11:06:17
Sverker
Usch ja, du har det jobbigt. Hoppas ändå att helgens "överansträngningar" gett dig mental stimulans :-) Svårt att balansera, verkligen. Tack för berömmet! Sött med Ronja som letade efter mig, hihi! Längtar så tills ni kommer ner igen. Ska till Vejby idag igen, trots att det nu öser ner här. Tar med det uppfällbara skötbordet. Har hittat trappgrindarna i Fårhuset, men tar ändå med den nya från Lund också, ska se om den passar för den är ändå mest fräsch. Den gamla järnsängen står på farmors vind i Malmö, men jag tycker nog det hade varit kul om det gick att få upp den. Dock måste jag ta lite mått o se om det går att få upp den på övervåningen, men det borde funka tycker jag. Ska bli klart innan ni kommer iaf.

Puss!
2010-06-07 @ 12:18:46
Wictor
Läser och tycker synd om dig.. Följer bloggen till slutet också:).. Och hoppas på allt går bra för dig!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0