2010-06-07 @ 19:51:02

Smärtsam dag

Nu är jag hemma och ligger nerbäddad i sängen, efter en otroligt smärtsam eftermiddag. Det gick bra på första besöket hos läkaren och sjukskrivningen är klar fram till beräknat förlossningsdatum 14/7. Eftersom de nog sätter igång mig innan så borde det ju räcka. Efter läkarbesöket insåg jag och min svärmor att det inte var lönt att åka hem utan att vi skulle åka till willys. Hon skulle handla och jag fick snällt vänta i bilen i värmen, för att inte överanstränga mig.

Trodde att det skulle gå bra att sitta där men fick mer och mer ont efter en stund. Tänkte att jag kunde vila lite på sjukhuset sen.
Väl på sjukhuset och avdelningen, säger de att det kommer ta ungefär 3 timmar för mig idag. Först ska jag vila lite, sen få droppet och sen vila igen. Inget annat än för Maggan att åka därifrån och istället skicka Rickard för att hämta mig sen.

Fick komma in i ett rum på avdelningen men fick efter 20 minuter byta. En timme efter att jag kom, satte de nål och dropp. Fick veta att de kommer ta nålen på mig varje gång så ska få ny två gånger i veckan ett tag framöver, känns ju lagom kul, kommer se ut som en knarkare eller nåt.
Den här gången satte de nålen i handen och lät droppet rinna fortare än de gjort tidigare, vilket min kropp nog reagerade på. Fick rätt mycket sveda när det rann och efter droppet blev jag galet illamående. Har inte reagerat nåt alls på det tidigare så det var ju lite synd.

Sen efter ett tag kom Rickard och hämtade mig, vid det laget hade jag så ont av foglossningen att jag inte kunde lyfta fötterna när jag gick med kryckorna, så stapplade mig till parkeringen där han väntade.
För er som vet hur sjukhuset i Karlstad ser ut, låg jag på avdelning 14 på 4 våningen i en lite avstickande byggnad. Så ner därifrån, sen vidare mot förlossningen där hissen till parkeringen är. Och därifrån ut. Det är en bra bit att gå om man har så ont som jag hade.

Väl hemma fick jag potatissallad och grillad kyckling, kunde tyvärr inte äta så mycket då illamåendet sitter i. Räknar med att jag inte blir av med det idag iaf. Smärtan är lika illa som innan också, har så ont i blygdbenet och bak i bäckenet att jag tror jag spricker.
Den här veckan blir lite tuff också, enda vilodagen blir imorgon, sen är det läkarbesök till höger och vänster.

Nu ska jag mysa med min man som tyvärr verkar hängig fortfarande, vi satsar på att vila och antiförkylningsgrejor gör susen och att han är frisk snarast!!!

Ha en fin kväll alla!!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-06-07 @ 21:15:44
Louise
Tänker på dig varje dag soldiern!!!!!!!!
2010-06-07 @ 21:35:56
Sverker
Gumman, du måste väl kunna få låna en rullstol?

Annars kanske Rickard eller nån har en bräda! Nej jag skojar bara...

Pappi
2010-06-08 @ 02:11:05
Tilda
Men gumman! Har läst ikapp lite nu, fy faan vad jag tycker synd om dig! Bara önskar att jag kunde göra något. Kommer gärna upp en sväng snart om du orkar med sällskap, bara över dagen eller hur du vill. Ta hand om dig fina du.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0