2010-06-27 @ 08:58:16

Sol i sinne, brun inne!!!

Härlig gammal replik från Sunes sommar!!!

Här verkar sommaren ha kommit på allvar, helt underbart och jag hoppas verkligen det håller i sig ett tag nu. Vore skönt om man kunde få njuta lite efter förlossningen och allt sådant!

Igår bestod dagen av, lek hos farmor, sen åkte vi hem med en otroligt trött tjej som bara sov och sov i bilen. Somnade efter några 100 meter. Åkte då till bergvik för att handla (världens sämsta idé att ha med mig på, men men...) På hemvägen plockade vi upp Robin! Vi fick en mysig eftermiddag och kväll allihop, Ronja är som bekant rätt förälskad i Robin och ska ha med honom överallt!

Till mat blev det Tacos och oj vad vi mumsade, Ronja åt mest köttfärs och majs, men hon var otroligt nöjd! Efter maten blev det bompa och mys i soffan. Ronja tvärsomnade strax efter sju liggandes med halva kroppen hos mig och halva hos Rickard.

Vi fortsatte kvällen med lite tv och en massa chips och gott. Jag köpte en liter jordgubbar på bergvik tidigare på dagen och dessa åts snabbt upp.
Helt otroligt hur de gör med priserna över midsommar. På midsommarafton, kostade de svenska jordgubbarna runt 70 kr, igår när jag köpte, dagen efter midsommar, betalade jag 35 kr. Helt galet. Men gott var det. Kan helt enkelt inte få nog av jordgubbar, det är något av det absolut bästa som finns! Framförallt de som växer på tomten i Vejby, dom kan inget slå!

Kvällen blev jättemysig och vi satt alla tre framför laptopen och spelade magic via Steam. Mycket trevligt.

Jag kom i säng relativt tidigt då smärtorna blev för olidliga. Sen har jag legat och haft väldigt ont i natt och haft seriösa tankar på att ringa sjukhuset och bli inlagd igen. Tankarna sitter i fortfarande och jag är kluven. Har knappt kunnat ta mig på toaletten själv igen och det är rätt slitsamt att bara resa sig från sittande. Orolig att det påverkar förlossningen en massa.

Idag måste jag iväg med Ronja och Rickard en sväng, måste till Plantagen och byta en kaprifol som jag köpt, som tyvärr har nån sjukdom och som inte kommer klara sig. Behöver köpa jord och näring till mina orkideer också. Hoppas att allt går snabbt och smidigt och att jag orkar nåt sen resten av dagen, även om jag tror det blir halvliggande läge på balkongen.

Tanken är att vi ska få ordning i sovrummet idag också, inför bebisens ankomst, så jag får väl försöka sitta med och sortera, när Rickard gör grovjobbet.

Hoppas på en sväng i solen också, står inte ut med att sitta inne en hel dag när sommaren visar sig från sin bästa sida!

Uppdaterar med lite sommarbilder senare i eftermiddag. Njut nu av solen och varandra!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-06-27 @ 23:27:22
Sverker
på grund av, eller tack vare (?) den långa kalla o sega vintern/våren, har jordgubbarna i Vejby precis dragit igång, det vill säga - om ni snor er kanske ni hinner hit innan dom tar slut!!!



Dessutom tänkte jag upplysa om att jag jobbar som en dåre på att utrota massa kaprifol, så vill ni ha finns det alldeles för mycket av detta hemska ogräs (som doftar ljuvligt :-)

Papp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0