2010-07-01 @ 00:16:34

svårt att komma till ro...

Ja, det är rätt svårt att somna ikväll. Dels pga smärtor och en otroligt livlig bebis som verkar vilja ta sig ut på ett eller annat sätt ikväll och dels pga alla tankar som far runt i huvudet.

Just nu har jag verkligen inget som lugnar mig eller som får mig att komma till ro.

Mamma och jag har bakat en otrolig massa kanelbullar idag, tror det blev 79 stycken. Tänk så bra att ha i frysen i sommar!
Sen har vi mumsat jordgubbar och spelat kort hela kvällen, lagom avslut liksom.

Var iväg hos C och C några timmar i eftermiddags, grattade A i efterskott, gav present och bara myste.

Skönt att komma hemifrån några timmar och få vara med nära och kära.

Ronja och Rickard kom dit efter jobb och dagis. Ronja med världens fläskläpp. Tydligen hade hon trillat rätt precis innan hon skulle hem och lyckades slå sig rätt illa. Just munnen brukar på henne klara sig, men idag hade hon fått in en fullträff. Vi ska hålla lite extra koll på tuggandet och svullnad så det inte blir för hemskt för henne.

Det var också en väldigt trött tjej som kom hem idag. Har insett att mamma är totalt bortvald för mormor. Trots detta fick jag en mysstund med henne ikväll. Hon somnade i min famn och tittade inte ens åt Rickard eller mormor. Detta är nåt som inte hänt på väldigt länge, så ni kan ju tänka att jag njöt.

Tyvärr blir hennes nattsömn allt oroligare och jag är allvarligt fundersam på hur det ska gå när bebisen kommer. För tillfället sover Rickard i Ronjas rum varje natt efter det att hon vaknat, men vi vill ju att hon ska få komma till oss istället. Hon är så orolig och ledsen på nätterna och vi märker att hon behöver vår närhet just nu.

Frågan är bara hur vi ska lösa sovproblemet. Hade ju tänkt ha vagnsliften bredvid min sängsida med bebisen i så jag lätt kan amma, men jag tror det blir för bökigt med alla oss i sängen redan. Önskar att vi haft den där sängen vi egentligen ville ha. Tyvärr är den för dyr. Vi köper ju inga bebiskläder eller nåt den här gången så önskar vi kunde unnat oss den.

Nu ska jag titta lite på Criminal Minds innan sovdags!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0