2010-06-09 @ 12:43:36

Uppdatering efter barnmorskan


Nu ligger jag hemma igen efter barnmorskebesök och lite handling.
Fick mumsiga päron och nektariner med mig hem!!!

Allt gick bra hos bm iaf. Magen växer en massa och hjärtljuden är jättefina hos bebben. Den är inte fixerad än, men det är ju vanligt att det inte händer efter första förlossningen.
Bm ska nu skicka remiss till spec mvc för bedömning om igångsättning i vecka 38. Det betyder, att jag får komma dit, typ 1 eller 2 juli och göra en undersökning. Förmodligen kommer dom efter den att sätta igång mig. Så hejhopp nu blir det nog bebis om tre veckor. Bm föreslog, precis som jag känt och tänkt på innan, att jag ska åka tillbaka till avdelningen veckan innan bedömning. Eftersom jag har så svårt att klara vardagen nu, blir det bra om jag får chans att vila sista dagarna innan förlossning så jag pallar med det.

Sen skrev vi förlossningbrev, eller vad man kan säga. Vi pratade alltså om vad för smärtlindring jag vill ha och hur förlossningen ska gå till om jag får bestämma. Vad jag har för förväntningar och önskemål om olika saker, vad jag är rädd för och orolig för osv. Kändes bra den här gången då jag har allt väldigt klart för mig, om det nu blir ett någorlunda normalt förlossningsförlopp. När jag berättade för bm om hur bra den taktila massagen var för mig förra gången skrev hon med stora bokstäver att jag vill ha det igen. Hon förstod att jag är en sån som har lätt att ta in såna behandlingar och reagerar väldigt bra på det. Kan jag ju känna själv också, att massagen förra gången gjorde min förra förlossning så mycket enklare.

Förmodligen, blir jag kvar några dagar på eftervården efter förlossningen eftersom foglossningen är så illa nu, så de kommer vilja se så allt går ihop som det ska. Dessutom blir jag ju igångsatt, så då kan det bli lite annorlunda förlossning och man vill hålla mer koll. Men sa att jag iaf vill hem så fort som det är möjligt. Var ju en av de saker som var så sköna med när Ronja föddes, att jag fick åka hem och börja det nya livet så snart efteråt.

OH, nu längtar jag verkligen efter förlossningen och allt som kommer därtill. Inte så att jag har höga förväntningar eller nåt, men det ska bli spännande att se hur det går den här gången och hur jag reagerar på smärtan både fysiskt och psykiskt.

Nu blir det frukt och ramlösa resten av dagen tills mina Troll kommer hem.

Tackar mina kära föräldrar för de fina kommentarerna på förra inlägget. Känns otroligt härligt att höra att Ronja är så lik mig, värmer mitt hjärta!!! Ska bli kul senare i sommar när ni får chansen att lära känna henne lite mer eftersom vi är mer i skåne. Det är en mycket speciell dam det här!
bloglovin

Kommentarer
2010-06-09 @ 12:59:32
Mormor
Skönt att du känner sådan tillförsikt inför den stora dagen. Ta det nu lugnt. Och mumsa på din frukt.Och så härligt att du har stöd från alla omkring dig. Kramar
2010-06-09 @ 13:22:16
Sverker
Skönt att du är hemma igen och att allt är så bra (utom dina smärtor såklart) Men också att du verkar bli bra omhändertagen.

Ja jag tycker naturligtvis också att ju förr ni kommer ner desto bättre!!

Vila ikapp dig nu efter dagens utflykt. Puss!

Pa
2010-06-10 @ 21:39:45
WOW va häftigt att du kanske har bebis nr 2 om ett par veckor!!! :) Jag e avis på dej! (säkert sagt det innan, inte på värken däremot, du verkar ha det riktigt tufft nu!!)



Saknar vår kontakt!

Kramar Knasten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0