2010-05-27 @ 06:53:54

Kiss...

Alla småbarnsföräldrar har säkert varit där. Ett barn sover i er säng på natten och ni vaknar och känner att det är blött i sängen...Yesyes, här vaknade jag vid halv två av att Ronja kissat ner hela min sida av sängen, vi har separata bäddmadrasser så bara jag som blev drabbad. Ronja hade såklart blöja men hon hatar blöjan och hade pillat den åt sidan så det sipprade ut ändå. Lagom kul väckning under en natt då hon redan bökat som en galning. Hon ville in till oss vid halv elva, då någon bankat med något utanför fönstren, vet ej vad. Sen ville hon bara ha mamma, sov som en stock och vi försökte lägga in henne i hennes säng igen, men det gick inte.
Hon har verkligen varit riktigt jobbig inatt så jag har inte fått många timmars samlad sömn. Är helt slut!








Bilder från gårdagens kvällsmys. Ronja somnade som en stock i soffan under bolibompa!!!

Idag ska jag försöka få så mycket extra sömn som möjligt. Fick ett samtal igår av specmvc så ska iväg till sjukhuset om ett par timmar, blir nog en stund där, sen hemma efter lunch.

Hos barnmorskan igår gick det väl sådär. Hon visade medlidande för mig iaf vilket hon typ aldrig annars gör. Tror dock att det gick fram för henne hur jag har det och hon föreslog att jag ska bli inlagd i perioder för att få vila lite och ge Rickard lite mer avlastning här hemma. Låter som en bra idé tycker jag, bara jag slipper vara inlagd hela tiden fram till förlossning. Sen tyckte hon att vi skulle skriva remiss för igångsättning runt vecka 38, låter också bra, om kroppen är tillräckligt mogen. Det är liksom ett krav.
Mina blodvärden sjunker fortfarande, trots att jag tar järntabletter och går omkring med magont (inte alls bitter), så nu vet jag inte riktigt hur vi ska lösa det. Inte så mycket att göra än att fortsätta försöka. Hb låg på 89 nu.
Barnmorskan mer eller mindre beodrade mig att inte bli gravid på några år nu och det har jag ju inte tänkt heller. Vet att om jag skulle bli gravid igen inom typ ett år, skulle jag få vara inlagd i stort sätt hela graviditeten och bli observerad. Lagom kul, dessutom tror jag inte kroppen skulle fixa en vaginal förlossning till på ett tag, och jag vill inte ha kejsarsnitt!
Mitt bäcken och resten av kroppen, måste få hämta sig och dra ihop sig ordentligt!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-27 @ 07:38:29
Vilka härliga bilder :D. Sån fick man se den fina bebismagen också :). Fy vad hemskt att det e så illa att du ska få läggas in, men det är bra att din BM tar dig på allvar så du kan få vila och få hjälp. Också skönt att du ska få igångsättning om du inte fött själv innan dess. Ta vara på dig gumman och håll ut den sista tiden, snart är det inte långt kvar :). Pusss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0