2010-05-11 @ 06:58:43

Räknar dagarna

Börjar faktiskt känna att jag räknar dagarna dels till lunda-resan om en vecka, och dels till göteborgshelgen om en månad.
Längtar nåt så fruktanasvärt efter båda händelserna. Det är det som får mig att orka med lite extra i en vardag som i nuläget inte är speciellt kul.

Hade en jättemysig eftermiddag med Ronja igår, lekte och gosade till 1000 hela tiden. Dock var hon fortfarande väldigt trött igår, fick henne att hålla sig från att somna, till strax efter sju. Sen sov hon som en stock, verkligen som en stock.
Jag vaknade mitt i natten av att hon verkligen gallskrek, totalt förtvivlad, så då blev det trots allt att sova hos oss resten av natten. Minns att Rickard försökte ta henne, för att han visste hur trött jag var. Det gick inte vår lilla dam med på, på natten ska det vara mamma punkt slut. I början gick det bra, men framåt småtimmarna märker jag att hon förflyttas längre och längre ner i sängen, imorse låg hon på mage, med rumpan upp i vädret, benen under magen. Tvärs över min madrass, och då inte längst ner i sängen utan halvvägs ner, så ni kan tänka er vilken bekväm sovställning jag har haft sista timmarna. Hon var verkligen helt förstörd och trött när vi skulle vakna, i vanliga fall går hon upp direkt och är klarvaken på 2 minuter, idag gick det väääldigt långsamt och det var mycket gnuggande i ögonen.

Fick i henne medicin idag, det gick inte igår så det var skönt att hon fick idag.
Nu har dom skuttat iväg till dagis  Ronja var så fin idag i villervallaklänning och barbapappabyxor!

Igår var en sån dag då jag verkligen önskade att jag haft körkort. Fick avin till mina böcker 10 minuter innan Rickard skulle gå från jobbet till dagis. Så vi tänkte att ja men då hämtar vi böckerna efter maten. Allt bra så långt.
Sen utan att nån av oss tänker på det, tog Rickard sig ett glas vin till maten, vi tänkte inte mer på det, klart han ska ta ett glas gott vin liksom. Men sen när vi skulle göra oss iordning för att sticka iväg, kommer vi ju på att han inte kan köra. Bra där.
Så det blir att sticka iväg på hans lunch idag, går ju snabbt att fixa så ska bara få det gjort. Annars blir det bara plugg idag. Verkar som det slutat blåsa också nu, igår var det helt fruktansvärt blåsigt, sådär så man tror att fönstren ska blåsa in.

Oj, nu var jag nästan på väg att somna, bäst att sluta skriva för den här gången då.
Vad ska ni göra idag?
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0