2010-05-05 @ 07:19:28

Sömntutan

Ja, egentligen tror jag att Ronja älskar att sova. På dagarna somnar hon fortare än fortast, och man märker att hon tycker det är så skönt. Hon hatar att börja vakna och ligger gärna kvar och drar sig länge.
Inatt kom hon in till oss vid halv fyra tiden, då hade hon drömt mardröm och hade svårt att somna om. Men när hon väl somnat, då är hon så otroligt stenborta.
Ställningen hon sovit i sen dess, är sittande, lutandes på pappas mage så pappa inte kan byta ställning alls.


Så här låg hon även kvar en lång stund efter att Rickards klocka ringt imorse. Småväckte henne några gånger och hon rörde lite på sig, satte sig upp, slängde sig ner igen och sov vidare.
Rickard lyckades flytta över henne till mig och hon slängde sig genast ner med huvudet i madrassen och snusade som en tok. Men bara nån minut efter att Rickard gått upp, sätter hon sig, totalt klarvaken med en blick som sa typ "vad håller ni på med utan mig då? jag är ju vaken här ser ingen det?"
Och så skulle hon genast  upp i Rickards famn och sen titta Musses klubbhus.
Nu är mina söta iväg och Rickard har nog glömt att ringa mig.

Jag har hittat en till vagn, då de andra blev sålda. Problemet är, att den här finns rätt långt bort, nämligen i Finspång utanför Norrköping. Känns egentligen lite väl att köra dit för en vagn, samtidigt så var den väldigt fin.

Jag börjar faktiskt oroa mig lite över att bebisen ligger så långt ner. Känner ett otroligt tryck neråt många dagar och ska nog försöka få till en gynundersökning för att se så jag inte öppnat mig nåt. Vet att det är ovanligt, men med tanke på mina förvärkar och sammandragningar, och dessutom det här otroliga trycket, vill jag nog försöka kolla iaf.
Nu är det bara två dagar kvar, tills Ronja ska lämnas på dagis med massa packning och sen inte komma hem förrän på söndag. Ska bli jätteskönt och är väldigt välbehövt med egen tid, men det gör ont i mig att veta att hon inte ska vara hemma. Blir tårögd bara av tanken. Tror det är tur att hon blir hämtad direkt på dagis av farmor, hade jag hämtat hem henne först hade jag nog ångrat mig.

Jag har verkligen fastnat för att kolla på "vakna med the voice" på mornarna. Lagom intressant för min smak och jag kan lätt äta frukost till det och sitta här och småskriva blogginlägg och liknande.
Väntar fortfarande på att ni ska komma med tips på kycklingrecept, kom igen nu!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-05 @ 08:13:11
Sverker
Ett gott kycklingrecept som jag lärde mig av Gertrud är att helt enkelt koka den i soya, dvs kanske en tredjedel/hälften soya och resten vatten. Går lika bra med lår som bröstbitar. Behöver inte kryddas ytterligare. Fantastiskt saftigt och gott, lämpligt med ris till. Om man tycker det går åt mycket soya kan "buljongen" sparas åtm en vecka i kylskåp om man vill göra ännu ett kok.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0