2010-10-06 @ 07:33:23

Barn...

Ronja är för härlig ibland. Vi har alltid massa mystid ensamma på morgonen när Rickard gått, eftersom Embla sover kvar ett tag. Så nu idag, satt hon i mitt knä med ansiktet mot mig. Hon konstaterade som hon gjort många gånger för att mamma har bröst och att Embla äter där. Hon vet att hon själv också har bröst och är helt klar över att alla har det. Men nu undrar hon ju varför Embla får äta där medan hon själv aldrig gör det. Så nu tog hon ut nappen, lutade sig mot mitt bröst, satte munnen utanpå klänningen och väntade på att nåt skulle hända. Så söt!!! När inget hände tittade hon på mig med ledsna ögon och sa Ronja böst. Så sa jag att det inte går för att hon är lite för stor för det nu. Och vilken besviken min jag fick...Stackars liten!

Jag har en lite låg morgon idag. Tänker på min kära farbror, som gick bort i förra veckan. Saknar och minns alla fina stunder vi hade! Han försvann hastigt och ingen kunde ana att det skulle bli som det blev. Ska försöka rycka upp mig, han hade inte velat att vi skulle deppa.

Idag blir det fika med Sofia och lilla Vera, det blev ju aldrig av i måndags. Ska bli väldigt mysigt, ser fram emot det!
Lämnar på dagis klockan 10 idag eftersom Ronja var kvar längre i måndags, Tänkte nog försöka hinna med en sväng på lekplatsen innan, får se vad vi hinner och hur mycket ungarna samarbetar idag.


Ronja i somras med sin mormors vovve som är den finaste i hela världen. Det tycker Ronja också!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-06 @ 08:50:25
Gud vad mysigt att få se filmsnuttar på de små tjejerna :)
2010-10-06 @ 10:04:13
Mamsen
Tusen tack för härliga sommarminnen!!! Känns så länge sen bara...värme o sol och umgänge... Osså en megasöt sommar-Ronja.

Ha en skön dagen mina troll! Kramis från Mamsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0