2010-10-12 @ 20:09:04

Farmordag..

Idag har farmor verkligen varit välkommen och behövd här hemma. Jag tycker det är skönt att få prata av mig och diskutera olika möjliga lösningar här hemma. Ronja blir alltid lika lycklig när farmor kommer så det är kul att se!

Idag lekte dom för fullt med de nya kapplastavarna








Roligast är att låta tornet bli riktigt högt för att sedan totalförstöra, då ropar Ronja högt MEEEEEEER!!!

Rickard kom hem sent idag efter att han varit på nåt möte efter jobbet på nöjesfabriken. Detta betydde att Ronja och jag fixade maten själva.
Embla var så snäll och somnade i bärselen medan jag lagade maten, så vi fick till och med äta i lugn och ro!

Jag gjorde något fiskgratängsliknande med torskfiléer. La dem en form, hällde på salt och franska örter. Sen 4 dl grädde och 1.5 dl riven ost. La i morotsslantar och satte in i ugnen i en halvtimme på 200 grader. Mums med ris till!!!

Sen kom Rickard hem och vi myste alla fyra i soffan en timme innan läggdags. När Rickard nattade Ronja, lekte Embla och jag för full, vilket resulterade i att hon blev kanontrött och åt och somnade halv åtta hon med. Något som aldrig hänt tidigare, så vi får väl se hur länge det varar.

När Rickard nattat klart Ronja, som bökat en del, hoppade han i duschen och jag satte mig här framför datorn för att blogga lite och kolla mail. Hör då något som knarrar och tänkte att det kanske var nån som stod och drog så en dörr rörde sig lite. Men nej...Gick upp för att kolla och ser då hur Ronja snabbt stänger sin sovrumsdörr. Jag går dit och öppnar den och tittar på henne, hon tittar tillbaka och hennes blick säger ooops hon såg mig, varpå Ronja vänder tvärt och springer till sängen och lägger sig. Jag sa i lugn ton, Ronja du ska ju sova?! som svar får jag ett Jaaaaa som typ just det, skulle bara kolla läget ehm, var inte meningen att ni skulle upptäcka mig hehe... Satte mig hos henne och hon sov två minuter senare. Men gud vad jag har skrattat nu, så kul det såg ut!!!

Nu mumsar jag choklad och njuter av lite lugn. Infinner sig inte många minuter på dagarna så jag tackar för varje sekund!!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-12 @ 20:39:47
Maggan
Tack själva!

Varje gång jag varit med er så kämpar jag mer för att hitta lösningar så jag orkar göra mer saker med er, skulle verkligen vara helskönt att kunna åka pulka och skidor igen. Kram
2010-10-12 @ 20:50:35
Va kul! Hon verkar gilla kaplastavarna! :)
2010-10-12 @ 22:59:08
Sverker
Glöm inte att jag har två kartonger Kaplastavar!

Så himla kul att läsa om Ronjas ögontjäneri! Lycka till med henne, hon kommer inte att bli där ni sätter henne :-D

kramar, Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0