2010-10-11 @ 20:15:56

Fint och mys

Har haft en kanondag idag!

Embla var i full gång hela förmiddagen och vi kan ju verkligen säga att den tjejen har energi. Hon vill så himla mycket och ger sig själva F** på att klara det mesta, även om det inte alltid lyckas. Hon hängde på min mage och tittade på världen genom babybjörn medan jag hängde tvätt och sorterade och fixade. Fick inte städat så mycket som jag ville, men fick gjort en massa annat.

Strax efter tolv var det en megatrött tjej som tvärsomnade efter bara en minut i min famn. Strax därpå ringde Malin på dörren och från den stunden, fram tills Rickard och Ronja kom vid 4, var snacket i full gång. Kan ju säga att både Malin och jag själv, är rätt bra på att pladdra när andan faller på och rätt sällskap är närvarande. Efter ett par koppar kaffe och några kanelbullar vaknade Embla. Klockan hade hunnit bli efter två och vi insåg att tiden går rätt snabbt.





Embla var megasocial och satt och njöt hos Malin jättelänge, bra träning för mig att försöka gå undan ibland. Och Malin älskade det. Embla skrattade sen hela eftermiddag och Ronja också för den delen.

Malin hade med sig en present till Ronja, en stor låda fylld med Kapplastavar, att bygga med. Uppskattades galet mycket kan jag ju säga. Kul att få nåt som man inte så ofta får, de flesta köper mjukisdjur eller kläder, vilket naturligtvis är jättekul också, men det är kul när nån kommer mer nåt oväntat!

Till mat idag blev det falukorv/potatisbullar, makaroner, broccoli och tillbehör. Malin stannade på middag och satt sen med Ronja och tittade på Pippi! Tackar Malin för en kanonfin dag som jag hoppas vi kan göra om snarast!

Nu sover två av två barn. Embla tvärdäckade efter att vi badat och skrikit lite. Får se hur resten av kvällen ser ut. Börjar bli lite tungt med Ronjas extremt dåliga sovvanor. Vet inte vad vi ska göra om det inte vänder snart.



Glöm inte prenumerera på mig på bloglovin
bloglovin

Kommentarer
2010-10-11 @ 22:55:46
Det var awesome! :) Jätemysigt. Tack till er också!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0