2010-10-12 @ 09:06:53

Jobbig morgon

Här har vi haft en tung morgon. Ronja är överspeedad och jättesur på Embla för att hon ens finns. Som tur är tar hon ut det på mig istället för på Embla. Hon vägrade äta frukost och fick inte i sig nåt, vad jag än gav henne. Ska såklart bara ha pippi...

Embla fick megakolik för en dryg timme sen och jag fick precis ner henne i sin säng, får se om det håller. Räknar inte med nåt.

När Embla skriker och jag är ensam med barnen, tar Ronja sin chans att göra allt hon inte får eller ska. Hon vet att jag inte kan stoppa henne så hon lever rövare och jag blir mer och mer irriterad...Nu sitter vi i varsitt hörn i soffan och tittar på Pippi. Farmor kommer hit om en dryg timme och jag längtar, jag är helt slut och gråtfärdig efter bara ett par timmar idag. Typiskt en dag då Rickard ska vara borta länge, de har nån grej efter jobbet, men han skulle komma hem till nattningen. Bra ifall det frotsätter såhär hela dagen.

Tänkte passa på att förbereda middagen när barnens farmor är här, så jag slipper böka sen. Ingen anig om vad det blir idag, men nåt enkelt och smidigt iaf. Fisk förmodligen.

Nu Kaffe, trots att det blivit kallt.
bloglovin

Kommentarer
2010-10-12 @ 09:38:07
Erica
Du är duktig som kämpar på!!! Min mamma sa något till mig som jag tyckt hjälpt mig : När du är som mest irriterad och trött och bara vill gömma dig, tänk då hur det skulle kännas om det hände pojkarna ngt och du skulle förlora en av dom eller båda! Oj vilken jäklar anamma jag får då, plödslig infinner sig en enorm tålamodsboost. Hellre allt det jobbiga än utan mina älskade barn! Sen ska vi ju ha mysig tjejlunch på torsdag om du vill följa med då:-) Stor kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0