2010-10-21 @ 10:20:31

Mjölkfri frukost

Sitter nu här med två mackor och en sojalatte! Funkar faktiskt riktigt bra, men jag saknar min youghurt och müsli. Får väl ge de där soyghurtgrejorna en chans...
Malou efter tio är på tvn och Embla sover i vagnen.

På dagis skulle de vara ute hela förmiddagen, jätteskönt när solen skiner, men kallt är det. Termometern står på -4 grader och det biter bra i kinderna. Tur att jag köpte vinterskor till Ronja igår för de behövdes idag. Dessutom fick hon med sig en omgång vinterkläder idag också.
Efter nästa veckas ledighet ska jag fylla på extrakläderförrådet på dagis med tjockare kläder. Även om höstkläderna funkar ett tag till.

Pratade precis med mamma som påminde mig om hur kallt dom har hemma. Måste packa raggsockar och varma pyjamasar till barnen. Blir en hel del man ska ha med sig när man ska vara borta en vecka en hel familj. Tänkte försöka tvätta en gång nere hos mamma, annars blir det lite väl mycket kläder.

Efter lunch kommer ju Malin hit och leker med oss. Ska bli mysigt att se Ronjas min när hon är med och hämtar på dagis. Sista veckan har Ronja nämligen pratat en himla massa om Malin och velat att hon skulle komma hit.

Hon säger "Malin hemma kom!"

Nu tänkte jag återgå till frukost och slösurfande. Sitter och kollar efter en vattentät vinterjacka till mig själv, eller ja, en som inte är en filtjacka. Några tips?
bloglovin

Kommentarer
2010-10-21 @ 10:31:06
jag tycker du har lyckats bra ! Bloggen är jätte fin och mer lättläst än innan !! Ha en mysig dag ! kram
2010-10-21 @ 11:02:30
Mysig blogg! Apropå vattentät jacka så är ju skaljackor grymt bra i det läget, köp en större storlek och ha varma fleecen under.. grymt fiffigt, vatten och vindtätt! Ha en underbar dag!
2010-10-21 @ 11:44:37
ja, jag ska ta en liten promenad när viggo vaknar från sin tupplur. Hans farmor glömde mobilen här igår så hon blir nog glad om vi kommer och lämnar den till henne :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0