2010-10-03 @ 20:52:41

Skön insikt

Som jag har kommit fram till, är att jag verkligen behöver bloggen för att ventilera. Trots att en del av mig känner att det behövs en paus för att bearbeta och låta det som skett sjunka in, behöver jag skriva för att orka bearbeta.

En väldigt närstående har gått bort. Det gör alltid ont att förlora någon. Jag har lite svårt att inse att det faktiskt har hänt och jag tror att det därför är svårare att sörja. Även om jag sörjer otroligt mycket.

Vår helg utan Ronja blev alltså inte riktigt som vi förväntade oss eller som vi hade planerat. Hann med en myskväll i fredags och en skön morgon i lördags, sen kom chockbeskedet när vi var på stan. Satte oss på ett fik i stan och andades lite och försökte torka tårarna efter en stund. Sen tog vi en runda till på stan mest för att stänga av lite och handla mat. Köpte med oss färska kantareller hem och tog för en gångsskull bussen hem.

Hemma lät Rickard mig slappna av och det slutade med att vi alla tre somnade uppkrupna i soffan vid 2 på eftermiddagen. När vi vaknade några timmar senare lagade Rickard ljuvlig mat. Fläskfilé i gräddsås med kantareller och champinjoner, broccoli och färskpasta. Jag är så lycklig att jag fångat just honom, som tar hand om mig i de mest svåra situationer.

Resten av kvällen var rätt avslagen och sorgsen framför tvn, försökte slappna av och finna ett lugn. Embla hade en jobbig kväll också tyvärr så det blev inte så lugnt. Somnade sen alla tre i vår säng. Natten var som vanlligt orolig, den här gången lite värre än annars eftersom jag drömde en del.

Fick en mysig frukost tillsammans och sen somnade Embla gott i soffan. Ronja dök upp med farmor och Pe vid halv tio tiden, sen har det varit yrväder hela dagen, dock med en fruktansvärt övertrött Ronja.

Körde igång en start av ordentlig städning och röjning här hemma, även om vi inte hann med allt, var det ett steg på vägen. Skönt att hålla sig sysselsatt så man inte tänker på allt jobbigt. Rickard lagade mat idag också, kokt laxfilé med morötter och ris. Jättegott och jättelätt!

Medan han och Ronja badade, Embla satt i gymmet och lekte, passade jag på att dammsuga kök och vardagsrum grundligt. Plocka bort allt som låg i vardagsrummet, och städa undan alla leksaker och hänga all tvätt. Skönt att ha det gjort.

Nu har vi njutit lite ostar, kex, parmaskinka, vindruvor och mums och sitter med varsin dator i soffan. Embla ligger bredvid och snusar inpackad i ett litet paket. Ja ni vet som man sveper in nyfödda i filtar, lindar rätt hårt så dom inte kan sprattla så mycket?! Så trivs hon bäst för tillfället.

Imorgon är en ny vecka och jag ska försöka ta nya tag, dock inte glömma att stanna upp ibland. Ska in till stan och fika med Sofia och lilla Vera direkt efter dagislämning. Ska bli jättemysigt och ser mycket fram emot det! Sen blir det lite handling och fix hemma.

Efter dagishämtning kommer C och flickorna hit och hälsar på, galet att dom inte sett lägenheten än. Har lite svårt att bjuda hit folk då jag tycker vi har så stökigt och ofärdigt...

Nu vaknade Embla och är jätteorolig i magen...
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0