2010-10-17 @ 09:20:03

Tjejeftermiddag!

Strax innan två igår eftermiddag, begav sig Rickard till kronoparken för att spela starcraft 2 och dricka öl med lite kompisar. Vi tjejer stannade hemma och skulle mysa resten av dagen.

satte igång ett pizzabak och samtidigt ett bananmuffinsbak. Mycket mumsigt och lyckat. Blev verkligen en lång eftermiddag med massa mys och lek och ungarna hade det så bra så. Jag var lite sönderstressad som alltid och hade svårt att bara stänga av allt stök och sådär.


mys efter lång uteförmiddag



ska re va så ska re...

Efter maten, tog matilda Ronja för att bada. Hon smög in i badrummet och hade kameran med sig, det tackar vi för. GALET fina bilder kan jag ju säga.


smakprov...

Bänkade oss sedan i soffan för bompa och Embla somnade skönt efter lite mat.

Jag tog en stund senare Ronja för nattning, men oj vad tuff hon var igår. Prövade mer än alla trick jag brukar och nattningen tog en timme!

Under tiden som jag nattat, vaknade Embla och fick megakolik...typiskt liksom. Fick dåligt samvete för Matilda som fick gå runt med en unge som bara skriker och man inte kan hjälpa. Det är ju rätt hjärtskärande och man får rätt ont i själen när man ser hur ont hon har. Kunde ta över efter att Ronja somnat iaf och lyckades få ut en del ordentliga pruttar från damen. Efter det lugnade hon sig och la sig hos mig vid bröstet.

Matilda och jag bänkade upp med gottis och satte igång sex and the city 2. Jag fick aldrig sett den på bio eftersom jag var höggravid och inte var i nåt bra tillstånd då i slutet. Kunde knappast ta mig från sängen till toa, än mindre på bio...

Tyvärr blev det ett abrupt slut på kvällen då Matilda fick ett samtal som inte var så kul. Hennes lilla vovve var sjuk och på djurakuten så Matilda kastade sig i bilen till Södertälje för att vara med den lilla. Detta gjorde att jag fick resten av kvällen själv. Embla var jätteduktig, sov i sin säng till tre inatt, med några små uppvak. Ronja hörde jag knappt ett pip ifrån förrän hon kom in ett bra tag efter att Rickard kommit hem och krupit ner. Måste varit vid 4-5 tiden...

Rickard kom vid halv tre och somnade snabbt snarkandes hos mig.

Nu har vi mysmorgon här hemma med en lite trött pappa. Vi ska iväg och stohandla lite om ett tag då frysen börjar bli tom! Är galet kallt idag så annars blir det nog mycket innelek och varma drycker!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-17 @ 09:45:33
nä, vilket tråkigt slut på kvällen !! Hoppas allt går bra med hennes lilla vovve!! Ha en mysig dag ! kram
2010-10-17 @ 10:14:48
Tessan
Låter som du haft/har det riktigt härligt :D förutom hunden då, hoppas det löser sig...

Själv har jag packat massor och fortsätter idag :)

Ha det bra!! Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0