2010-09-08 @ 07:24:40

Hemsk natt

Inatt har varit en hemsk natt. Efter att jag ammat Embla vid nio, tänkte jag ju att nu ska vi sova båda två, men nejnej, hon ville vara vaken, så då fick pappa rycka in och leka och gosa en stund. Jag tvärsomnade innan tio. Rickard gick in till Ronja vid 1 inatt, sen vaknade Embla vid kvart över två och skulle äta. Visst tänkte jag och gav henne halvsovande bröstet. När jag sen lagt henne igen och hon somnat, om än oroligt, stod där helt plötsligt en Ronja vid sängkanten, med Buddah(viktigaste gosedjuret), filt och allt. Hon tyckte väl pappa var tråkig, men jag lyfte upp henne och la tillbaka henne hos Rickard, som ursäktade att han inte vaknat.

Väl inne i sängen började Embla bli orolig. Vi som trodde vi sluppit den värsta koliken igår, hade sååå fel. Hon satte igång inatt istället. Tyckte väl att mamma vilat tillräckligt och att det var fånigt att jag var sjuk. Så mellan halv fyra och halv sju har vi haft gallskrik. Dock har inte Rickard eller Ronja vaknat utan lyckats sova igenom detta.

Jag mår rätt mycket sämre idag än igår, känner mig helt stum i ansiktet. Fruktansvärt svullen och öm överallt och kan knappt bita ihop käkarna pga smärtan.

Nu är det bompamys och snart frukost. Rickard har gått till jobbet så nu får jag klara mig själv vare sig jag vill eller ej. Ronja ska lämnas på dagis vid nio och sen får jag väl några timmar i lugn och ro, om Embla inte misstycker. Hon är för övrigt jättepigg idag och bara leker och leker. Snacka om feltiming....
bloglovin

Kommentarer
2010-09-08 @ 07:47:21
Sverker
åååhh så jobbig natt. Typiskt när du är så dålig också...hoppas du kan få någon timme under dagen när Emblatösen sover (förhoppningsvis)

Hoppas du får komma ut o få lite luft också. Puss fina!
2010-09-08 @ 08:29:11
Mamsen
Lilla sötnosen, typiskt att allt ska komma på en o samma gång :-(. Tur att Ronja kan vara på dagis idag så du får chans till lite vila... och tur att Embla inte är uppe o springer iaf. Ni får väl bo i soffan o sängen idag... Håller tummarna att du får sovit lite nu. Puss på nosen
2010-09-08 @ 09:05:28
Maggan
Hej!

Usch o fy, inte kul. Idag är första dagen med "sytanterna". Vi är klara runt 14. Jag hör av mig då.

Kram på dig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0