2010-09-26 @ 20:23:50

Kväll i vårt hus

Nu är det kväll och lugnet ligger över oss. Ronja sover sen en dryg timme och Embla verkar somna i Rickards trygga famn, sakta men säkert. Jag tittar på "Ensam mamma söker" och funderar på om man ska ge sig på att titta på nån av filmerna som går på tv klockan nio. Lutar åt "Jakten på lycka", riktigt fin film.


Förbereder mig mentalt inför ännu en vecka med ungarna. Tar hårt på krafterna med två små själv hela dagarna, speciellt eftersom Ronja är ett sådant yrväder som knappast klarar att bara vara hemma en hel dag. Krävs liksom en hel del för att hålla henne nöjd.

Imorgon ska hon iaf till dagis, och efter lämningen tänkte jag ta en riktig ordentlig promenad, sen är det bvc med Embla. Tremånaderskontroll, vilket innebär vaccination. Usch fasar inför det. Klarade inte av att vara själv på bvc när Ronja skulle vaccineras utan Rickard fick alltid följa med och hjälpa mig. Gråter ju nästan själv när det ska stickas i de små söta låren. Sen är det "mammasamtal", då de ska kolla hur jag mår psykiskt såhär några månader efter förlossningen. Jag vet inte riktigt hur jag mår, är ju så trött så har inte haft nån chans att tänka på det. Klart att det är pissjobbigt ofta och jag har inte tid varken till mig själv eller till min och Rickards relation just nu. Vilket känns och märks på alla plan.

Vi blir trötta och sura och har inte så mycket tålamod, när man väl har fem minuter över, blir det att man däckar i soffan. Ibland undrar jag hur vi blev såna människor. När vi träffades var vi båda två översociala och det skulle alltid hittas på nåt festligt med kompisar, satt sällan inne och häckade.

Men men....

Jag har tänkt att jag ska satsa lite mer på bloggen nu också, ska tex försöka få till en fin design på den, nån som har tips? Gillar verkligen att blogga och älskar när nya läsare hittar hit och vill följa mitt liv och min vardag!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0