2010-09-01 @ 12:04:48

Lugn och ro

Så skönt det är med riktig lugn och ro i några timmar. Njuter verkligen. Embla är en snäll liten ängel och låter mig vila massa idag. Tror att hon är rätt utslagen fortfarande av förkylningen och behöver massa vila hon med.

Jag har lite problem att få i mig den näring jag behöver. Eftersom jag helammar, ansvarar jag ju för Emblas näring också, och jag får inte riktigt i mig nåt. Antar att det är förkylningen som förvirrar kroppen, ska försöka få i mig en macka eller nåt iaf, har ju köpt bröd med massa goda frön och nyttigheter i. Min surdeg är inte klar förrän imorgon, då blir det baka av.

Sitter och kollar runt lite hittade dem här, skulle inte vara helt fel i vinter. Har ett par ordentliga kängor, men skulle gärna ha nåt finare, första vintern på några år som jag inte behöver gå i mammakläder eller ha problem med foglossning, så då kan man väl få önska sig fin?

Mycket behöver köpas i klädväg den här vintern, till hela familjen. Vi har väl inte direkt de pengarna som krävs, men lite kommer det ju bli iaf. Det är lite dumt, eftersom Ronja och Embla är födda på helt olika tider på året, finns det inte så mycket vinterkläder för Embla att ärva. Finns en del hon kommer kunna ha efter nyår, typ i februari, men innan dess blir det nog att köpa nytt, om vi inte kan hitta på tradera eller så.

Ronja behöver massa också, hon har växt så galet mycket sen i vintras, typ 10 cm så där krävs det ju verkligen nytt. Hon behöver skor också...Jaja det är så himla kul att köpa grejor till de små så jag önskar jag hade haft pengar till allt!

Att Rickard och jag också behöver nytt, är ingen nyhet..Men det är lägre prio på vårt än barnens. Däremot skulle jag behöva en ordentlig vinterjacka som jag kan ha på lekplatsen också, alltså en vädertålig. Har ju som sagt inte haft nåt riktigt bra eftersom det inte varit lönt att köpa när jag bara växer ur det pga magen.

Nu sitter jag och väntar på att posten ska komma, vet att det kommer bilder som jag beställt på nätet. Kopior på bilder vi tagit i sommar nämligen. När Ronja var en månad gjorde jag en tavla med tre bilder på henne från första tiden, och nu är ju Embla två månader imorgon så det blir en på henne också, ska bara köpa en ram. Hoppas att jag mår bra imorgon så vi kan ta en tur till stan. Behöver lite luft och lite folk omkring mig tror jag och behöver även börja handla lite inför hösten.

Vad gör ni alla idag?
bloglovin

Kommentarer
2010-09-01 @ 18:23:42
jag har aldrig testat att baka med surdeg - har du något bra recept ? kram
2010-09-02 @ 10:25:10
Tack för receptet, jag måste ta mig tid att testa det :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0