2010-09-10 @ 07:11:43

Morgonstund har guld i mun?

Vet inte om jag håller med idag...Igår kväll blev inget som vi hoppats eller tänkt. Embla var megastökig och det enda som kunde lugna var om jag gick runt med henne sugandes på bröstet. Lagom härligt efter en stund. Vi fick skrivet lite listor och jag tror på lite förändring här hemma.

Fick en kanon idé av Erica om att pyssla här hemma och lånar hemskt gärna er borr Essa!

När klockan var nio tänkte jag att ja men sova nu är ju inte fel, och Rickard tog Embla som minsann inte tänkte sova.
Tyvärr kom det då en yrvaken Ronja som väl vaknat av allt skrik?!
Följde med henne in och försökte få henne att somna om. Hon var jättetrött men verkar ha svårt att hitta nån bekväm ställning i sängen, längtar tills hon kan få en ordentlig säng, märks att hon behöver det. Vi har tänkt det till julklapp.

Iaf tog det typ 45 minuter innan jag kunde gå in i sängen. Då var Embla lugnare men Rickard hade väl gett upp sitt projekt för kvällen och satt vid laptopen i vårt sovrum. När han skulle gå upp för att hämta lite dricka till mig, eftersom Embla satt sig fast på bröstet igen, möttes han av en yrvaken Ronja igen. Han gick in med henne och blev kvar där...Embla och jag låg och mysammade och somnade i den ställningen. Vaknade vid två på natten och då var lampan fortfarande tänd och tvn igång. Rickard hade alltså somnat ordentligt där inne hos Ronja.

Lyfte över Embla till sitt snuggle nest, men naturligtvis vaknade hon och har sen bökat hela natten. När Rickard väckte mig för en halvtimme sen trodde jag inte det var sant. Måste få sova lite mer idag, bihåleinflammationen gör sig påmind och säger till kroppen att vila. Längtar därför efter att svärmor ska komma och tar Ronja på förmiddagen.

Oj, nu flög precis 4 talgoxar in på balkongen, varav två rakt in i fönstret. Ronja blev jätteförvånad och började ropa Gåglar gåglar gåglar.
Märkligt, Vad finns på vår balkong, och så många på en gång...hmm

Nu är det lite morgonbompa och sen frukost. Embla sover lite i vår säng, vaknar när som helst!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0