2010-09-20 @ 10:14:13

Mot staden!

Nu beger Mamma, Embla och jag oss snart mot stan för lite fix och mys. Ska köpa en overall från mormor till Ronja bla. Sen blir det lite mer barnkläder tror jag och sen blir det kanske en fika.

Solen skiner så en promenad är väl given?

Känner mig orolig idag över gårdagens valresultat och inte överdrivet stolt över att komma från skåne, där 60% av SD rösterna kom ifrån. Hela Sverige verkar gå i dvala idag efter valresultatet. En sak förstår jag inte, när så många beklagar resultatet och är arga/ledsna över att SD kom in i Riksdagen, vem är det då som har röstat?

Jag känner rätt mycket folk, men jag kan faktiskt inte säga att jag känner många som röstar på SD. Visst, vi lever i en demokrati och yttrandefriheten måste få råda, men, när ett främlingsfientligt parti kommer in i Riksdagen med 20(!) mandat, då måste man väl börja agera. Att sen Moderaterna sträcker ut en arm till Miljöpartiet känns ju iaf som ett steg i rätt riktning, att de visar att de inte vill jobba med SD. Samtidigt, kan de ju inte förvänta sig att Miljöpartiet slänger sig från de rödgröna, rakt över till de blå?! Jaja, man kan diskutera i all evighet, säkert ett återkommande ämne kommande veckorna, även i min blogg.

Nu mot stan, med en fruktansvärt söt sovande bebis med i vagnen!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-09-20 @ 19:07:27
Tack så mkt! ÄNTLIGEB är hon här!!!4

Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0