2010-09-03 @ 20:26:14

Nu e det fredasmyyys...

Ja, något sånt iaf. Vi var otroligt lata idag och sket i all såkallad diet. Åkte till ica och köpte gottis inför helgen, och sen till mcdonalds och köpte med mat hem. Jag är fortfarande så pass förkyld och Ronja har varit galet kinkig idag så jag orkade inte stå och laga mat.

Stort tack till svärmor som kom och hjälpte mig med Ronja vid lunch och framåt. Jag fick vila ett par timmar och det behövde jag verkligen. Dessutom vet jag att det är väldigt uppskattat från både Ronja och Maggan ;)

Ronja har fått ha bompa igång hela dagen och fått pyssla med lite vad som helst. Har blivit mycket rita dock, en höjdare just nu. Hon har knappt velat äta alls, så när hon slukade en kanelbulle gav det mig lugn i kroppen.

Embla har precis haft sin värsta kolikstund och verkar inte helt nöjd än. Blir nog inte överdrivet mycket mys idag. Känns som koliken är värre igen, så blir väl att sluta med alla mjölkprodukter igen, eller bvc om fler råd!?

Ronja sover som en stock sen en timme tillbaka, och har badat. Även Embla har badat idag, något som vi inte varit lika flitiga med som vi var med Ronja. Jag har torkat av henne mycket med tvättlappar och blöta handdukar och sånt men badat har vi inte gjort mycket. Ronja badade vi med jätteofta och gör fortfarande. Ska bli ändring med Embla dock eftersom det är så mysigt, för oss allihop.

Nu är ljusen tända på bordet och det står lite mums här så ska försöka få en lugn stund med min man, förmodligen med en bebis i famnen.

Vad ska ni alla göra i helgen? Här blir det besök av barnens farmor och Per-Erik antingen imorgon eller på söndag, så tänkte baka nån god fika. Annars blir det nog bara familjemys, behövs det med ju!!!
Kanske kan träffa några vänner också, saknar vårt sociala liv galet mycket!

Kommer mer bilder imorgon.
bloglovin

Kommentarer
2010-09-03 @ 20:51:30
Fredasmys is the shiit:) haha..fast här hemma går fotbollen på tv just nu, Robert är som fastklistrad!! Måndag fm skulle passa bra för vår del..kan väl höras av under helgen och bestämma plats/tid!!?? trevlig helg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0