2010-09-25 @ 20:32:13

Regn och höstrusk!

Idag blev inget som det var tänkt. Regnet har öst ner hela dagen och termometern har stått på 7 grader...Ingen höjdare va?!

Planerna för dagen var att storhandla, sen leka på stora lekplatsen med några E och resten av familjen. Sen lite städning här hemma och lite mer smått och gott. Jag låg lite längre i sängen än de andra eftersom Embla vaknat en gång i timmen hela natten och velat ha napp, ångrar en del att hon får den överhuvudtaget, men alternativet var inte en bra grej det heller. Sen åt hon till och från sista fyra timmarna på natten, ovanligt för henne. Så jag var lite trött i morse. Skönt att man kan få ligga i sängen lite längre då liksom, skönt att ha en go man då!!!

Vi satt hela familjen och åt frukost, till och med Embla ville vara med vid bordet. Ronja var på jättebra humör och vi hoppades på en kanondag, trots vädret. Istället för lekplats bestämde vi att vi skulle hem till E ocompani och leka efter handlingen. Tyvärr, ändrades Ronjas humör tvärt och hon blev en liten tjurig trotsunge istället för den goa glada hon var vid frukosten. Så iväg åkte vi hela familjen i bilen till ica för handling, detta tar ju ett tag, speciellt med en liten bebis i sele på magen och ett litet barn i kundvagnen som plockar med allt och bråkar en del. Så vi kom inte därifrån förrän halv elva och insåg direkt att Ronja behövde komma hem och äta och sen sova, nån lek hade inte blivit kul med hennes humör och trötthet. Vi skyndade hem, packade in alla kassar i hissen och in i lägenheten, jag skyndade mig att få i Ronja mat då hon var totalt tvärarg och vägrade allt annat, detta under högljudda protester från lillasyster....

Som tur var, somnade Embla som en liten guldklimp efter lite mat, Ronja däremot vägrade somna med pappa och jag tror Rickard var där inne och försökte i nästan en timme innan han gick ut och lät henne skrika en stund. Han hade dock tröttat ut henne för när jag gick in för att ta över, tog det 5 minuter sen sov hon som en stock, förmodligen hade hon velat ha mamma hela tiden och bara bestämt sig för att inte lyssna på pappa. Händer rätt ofta och är skitjobbigt, framförallt för Rickard, men vad kan man göra?!

Vi trodde vi skulle få en stund själva, men nejdå, Embla bytte av Ronja och var vaken med oss direkt när Ronja somnat...Jag tog ett ryck i köket och fick lite iordning iaf, tanken är att städa mer imorgon då tröttheten verkligen tagit över idag.

När Ronja vaknat, och hon fortfarande var trött och lite smågnällig, bestämde vi att Pippi fick vara med i några timmar, så satt vi sen i soffan och tittade på Pippi alla fyra. Ronja är så duktig och det märktes att det var det enda hon verkligen ville idag, kände väl av vädret kan tänka.









Som sagt, vi har verkligen varit slöa idag, orkade inte ens tänka på middag, så Rickard gick iväg och köpte pizza till sig och kebabtallrik till mig. Tyvärr, verkade det som dom gjort fel på pizzerian och lagt vitlökssås på min mat, vilket är absolut omöjligt att äta när man har en Embla med megakänslig mage. Så det blev inte mycket mat för mig. Däremot hade jag precis innan maten slängt ihop en plåt med bananchokladmuffins så tog mig lite sånt istället.

Just nu sover båda barnen. Rickard och jag sitter uppkrupna i soffan med varsin dator, han spelar Starcraft 2 som han fick i födelsedagspresent av mig, jag bloggar och kollar runt lite, samtidigt som jag småkollar på Dansfeber på tv4.

Älskar en sida jag hittade på Louises blogg   nämligen sucasa. Alldeles för dyrt för vår plånbok, iaf för närvarande, men oh vilka fina saker, blev alldeles kär i alldeles för mycket!!!




bloglovin

Kommentarer
2010-09-25 @ 21:07:25
Maggan
Tack för alla goa bilder. Dopet på lilla (stora) Anton gick bra. Präst var Pernilla Rosin så det vart ett fint dop i lilla kapellet vid hembygdsgården. Alla hälsade tillbaks. Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0