2010-09-09 @ 13:01:07

Snabba ryck!

Dagarna går alldeles för snabbt. Hinner inte med hälften av vad jag önskar att jag gjorde.

Lämnar på dagis, går hem och sen ska man typ hämta igen. Tycker Ronja borde få ha lite fler timmar där, hon har mycket roligare där än hemma. Just nu är Embla inne i en period då hon vill ligga vid bröstet konstant, svårt att leka med Ronja med en bebbe fastklistrad på mig.

Massa jag behöver ta tag i, vill grovstäda hela lägenheten, alltså verkligen städa, tvätta fönster, lister karmar, dörrar, alla skrymslen och vrår. Men då måste man ha barnfritt, eller iaf inte ha stora trollet hemma, för med henne hemma som drar fram allt jag plockat undan, är det ett evighetsarbete.

Vill ta tag i balkongen också och förbereda inför vintern. Se vad som kan räddas och vad som kan kastas. Har så mycket planer och ideer för lägenheten, men behöver lite mer hjälp för att få det som jag vill ha det. Behöver tex en ordentlig borr och nån som hjälper mig med det som är för tungt.
Rickard känns inte såå motiverad alltid till att få ordning här, vet att han har annat han hellre vill göra. Och för honom är det inte så viktigt hur det ser ut när det tex kommer folk på besök. Medan jag faktiskt inte velat ha hit nästan nån eftersom jag nästan skäms ibland för hur här ser ut.

Många har frågat om de får komma hit och se lägenheten, men jag säger bara att nej tyvärr det är så stökigt, eller kommer på nån annan förklaring. Vill kunna visa upp ett hem jag är stolt över, och i nuläget är jag inte det. Vi har bott här ett halvår och det är inte ens halvfärdigt. Fick upp gardiner i alla rum för bara ett par veckor sen.

Hoppas nån kan ta Ronja en helg (och kanske även Rickard?!), så kanske jag kan dra hit nån kompis som kan hjälpa mig att få iordning. Problemet är väl att Rickard är en typisk man...Och dessutom megadatanörd.

Jaja nog pratat. Ska äta lite choklad i väntan på att Embla är nöjd med bröstet för den här gången. Sen gå och hämta stortrollet. Tänkte att jag kanske kunde fått dammsugit i vardagsrummet sen. Skulle vilja moppa köket också, men då måste nog Rickard vara hemma och ta Ronja, annars blir det lika smutsigt direkt igen.

Är fortfarande helt lyrisk över nattens bebistillskott!

bloglovin

Kommentarer
2010-09-09 @ 13:24:27
Maggan
Jag tycker du ska ta det lite vackert ett par dagar. Din kropp behöver den vila den kan få. Balkongen kanske du kan titta lite på i morgon fm när jag är hos er. Stortrollet kommer vi att ta någon helg i oktober när Pe gjort sina utbildningar på annan ort. Å i värsta fall får vi väl ta storlunsen också ;^)- Kram från farmor till världens goaste små gryn
2010-09-09 @ 16:13:05
Erica
Vi skickar hem Rickard o Ronja till oss så kan jag hjälpa dig och pyssla om du vill?! Småttingarna sover ju ganska mycket ändå:-)

Tack för grattishälsningen. Vi mår bra men är tröttna och slitna! Får dock se när vi kommer hem. Det blir nog när Kasper fixar att äta själv vilket kan ta några dagar eftersom han är lite tidig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0