2010-09-20 @ 19:14:00

Tappad kontroll...

Kan ju betyda många saker iofs, men dagen har överlag varit rätt virrig och trött hos oss. Mamma och jag begav oss, efter en megamysig morgon, mot stan. Väl där blev vi rätt snabbt trötta och efter en inköpt overall, hamnade vi på Coffeehouse by George med fika. Vi kan väl säga att vi fastnade där och det tog ett bra tag innan vi orkade vidare. Vi bestämde oss för att handla med lite mat och sen vanka mot orrholmen igen. Ronja hämtades på dagis och sen har vi myst hemma.

Ronja fick äppelkaka till mellis, då vi insåg att den faktiskt är mer nyttig än onyttig (i stort sätt helt sockerfri). Sen har allt flutit på. Man märker att Ronja är otroligt frustrerad och skriker efter uppmärksamhet. Tror det har gått upp för henne att all tid på dygnet tyvärr inte kan ägnas åt bara henne. Det är jobbigt att se att hon är orolig, men samtidigt så har vi otroligt mycket tid tillsammans att mysa på nu och jag konstaterar varje dag att hon bara blir finare och finare, både i personlighet och attityd som i utseende.

Jag lagade mumsig mat idag, trots att det verkligen blev en snabblagad måltid. Hade laxbitar i ugn med lite olika kryddor, kokt potatis och förväld färsk spenat. Till det en gottig dill/limesås.

Embla har varit en praktbebis idag, som så många andra dagar. Hon sov hela den tid vi spenderade på stan, åt med sex timmars mellanrum innan idag, vilket var lite väl för mina bröst som blev sprängfyllda. Men det gick det med!!!

Hemma har vi haft en mindre kris då fjärrkontrollen till tvn försvann i tomma intet, vi letade och letade och letade i en timme, och efter en extra koll vid den nya overallen, fanns den i luvan på den....(den som söker skall finna...)

Jag är just nu jättedålig med bilder, tar lite dåligt med bilder och har inte så mycket ork till fix med dem, men har lite på mobilen som jag ska försöka få över till datorn så fort jag får en chans, sålänge får ni nöja er med



Förresten vill jag passa på att gratta Anna som nu fått komma hem med en underbar liten bebis!!!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0