2010-09-22 @ 20:42:29

Tunga moln över oss

I eftermiddag har det här hängt rätt tunga moln. Mamma(mormor) åkte hem och både Ronja och jag blev jätteledsna. Jag blir som en liten unge varje gång hon åker ifrån mig, eller jag åker ifrån henne. Vet att det är långt mellan oss och att vi inte kan ses så ofta, att det inte bara är att åka och hälsa på när man kan. Jag och mamma har en rätt speciell relation, för er som sett serien Gilmore Girls, kan ni likna den med deras relation. Är alltså lite tungt just nu. Ronja har pratat massa om mormor och hon förstod att hon åkt hem till Örjan och Casper(deras hund), men hon blev väääldigt ledsen och det har märkts hela eftermiddagen. Får helt enkelt hoppas att mamma kan komma snart igen.

Ikväll blev det något så exotiskt som rester till middag. Jag var rätt deppig och hade ingen inspiration till matlagning, vilket jag alltid brukar ha. Tror mycket kan bero på att jag är lite less på den mat jag kan äta nu när jag ammar. Embla är ju extrem känslig mot det mesta som kan vara lite lite lite gasbildande så maten är rätt tråkig nu efter tre månader. Hittar liksom inte nåt nytt utan det blir samma gamla vanliga saker om och om igen.

Nu sitter Rickard och jag och myser till Idol med lite chips, och han tar ett glas vin. Jag har ramlösa jag...Blir nog inte mycket mer än såhär ikväll, imorgon är en ny dag och vi kör igång på nytt. Hoppas på några timmars sömn inatt också. Får jag inte lite sammanhängande sömn nu snart, vet jag inte vad ska göra. Är så trött nu så kroppen börjar gå sönder. Känner mig ibland som en gammal gammal tant i kroppen, så skör och får ont vad jag än gör. Lite sorgligt med tanke på hur ung jag är egentligen.

Hur har er dag varit?
Någon som vill gå en långpromenad med mig och Embla imorgon?
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0