2010-04-24 @ 18:57:04

Älskar helgen!

Jag älskar verkligen när båda mina älskade är hemma hos mig och vi kan hitta på saker hela tiden och njuta av varandra.
Igår var en händelserik dag, trots allt, vill inte gå in på några detaljer i nuläget, men det kommer säkert senare.
Sov inte så mycket inatt då vi hade en Ronja i sängen som drömt mardröm och inte kunde slappna av utan vände sig och gnydde i sängen. Fick dock ett leende på läpparna imorse när Rickard puttade tillbaka mig i sängen 05:40 när jag var på väg att gå upp med Ronja. Han tyckte att jag kunde få sova vidare, vilket jag med glädje gjorde. Tyvärr var Ronja rätt gnällig så mycket sömn blev det inte, dock är det så gött att bara få ligga i sängen och vila.

När jag jobbade mig upp vid 8 tiden stod Rickard och stekte bacon och kokade ägg. Underbart helt enkelt. Vi har börjar göra så, att vi äter en jättejättefrukost tillsammans lördag och söndag, eftersom vi aldrig äter tillsammans på mornarna i veckorna. Rickard äter på jobbet och Ronja på dagis.
Så, på helgerna finns allt från ägg, bacon, amerikanska pannkakor, mackor, yoggi, frukt, grönsaker, gröt,ja allt man kan tänkas vilja ha. Något som är mycket uppskattat av oss alla tre, men mest ifrån Ronja tror jag.

Inatt hade jag en sån där klassisk graviddröm. Jag födde nämligen barn, i den vecka jag är i nu. Tror det beror på att jag under gårdagskvällen hade återkommande värkar och ibland kändes det som förlossningsvärkar. Iaf födde jag i drömmen en underbar stark och fin flicka som mådde så bra så bra. Skönt att det inte var en mardröm iaf...

Idag har solen skinit hela dagen, helt underbart. Vi har varit på ikea och handlat lite småplock, sånt som man behöver fylla på ibland, sen handlade vi lite kläder, en bikini till mig, skor till både mig och Rickard, en body, två par byxor och en vårjacka till Ronja, köpte en body till lillbebben också, då vi knappt köpt nåt och tyckte det kan vara bra. Ronja var så glad över sin jacka och vägrade ta av den här hemma, gick runt i blöja och jacka en bra stund innan jag fick tag på henne så hon inte skulle kladda ner den det första hon gjorde.
Efter klädhandlingen storhandlade vi mat. Det gick ovanligt smidigt idag, trots att vi hade en Ronja med oss.

Vi var väl hemma vid halv tre tiden, och trots att det var tidigt, fick jag sätta igång med maten, då Rickard skulle iväg vid 5 tiden. Lagade en härlig fläskfilé, med ugnsstekt potatis, keso, halloumiost, kokt sparris och rädisor. Har en bild på gottiset sen. Blev en härlig somrig måltid.

Som sagt så skulle Rickard iväg ikväll, han är hos en kompis och spelar lite och dricker Whiskey, något han verkligen förtjänar, även om jag alltid saknar honom när han är borta. Det är nyttigt för oss som par att göra saker ifrån varandra, även om det oftast blir så att det är han som gör nåt då jag inte har lika stor umgängeskrets som han har.

En stund efter att han stuckit, dukade Ronja och jag upp med jordgubbar och banan och lite annat gott och satt här och myste i soffan. Nu har jag precis lagt henne och ska ta fram allt gott jag tänkt vräka i mig ikväll, mest frukt och naturgodis dock. Inte så mycket för massa annat.

Imorgon ska jag baka rabarberkaka och bröd. Förmodligen ska vi till Karlskoga imorgon, men vi är inte säkra än.
Bilder lägger jag in senare då jag nu sitter vid en dator som inte vill som jag!
Hur är er helg nu när solen skiner så härligt?
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0