2010-04-27 @ 11:30:24

The sun is shining....

Ja idag kan man verkligen få njuta av solen, om man vill det vill säga...Strålande sol, var tydligen varmt redan klockan sju imorse (Rickard behövde ingen jacka alls), och det verkar bara så härligt ute. Jag sitter fortfarande i sängen med min jäkla hosta. Har sovit en lång stund på morgonen och hoppas därför orka lite mer i eftermiddag. Det är så mycket jag vill göra, men orken tar emot på många plan, och är det inte att jag är för trött, så är det nåt annat. Vill verkligen göra iordning en grön hörna på balkongen, men måste köpa en del grejor och det är inte prioritete i vår budget just nu...
När solen kommer till balkongen ska jag iaf sätta mig där och njuta ett par timmar.
Rickard fixar och donar med bloggen på kvällarna, igår fick vi in en twitterruta, så nu kan jag lägga in snabbupdates hela tiden, via sms, smidigt och bra. Sen kommer det till lite mer, förmodligen lite redan ikväll.
På fredag är det valborg, och hur firar man valborg med en 15 månaders? Vi tänkte försöka hitta någon uteservering i stan och sitta där och bara njuta några timmar, tills det känns som kvällen kommer och alla fulla människor(våra vänner) kryper fram...Får se om vi hittar något lämpligt ställe bara.
På dagen på fredag är det barnmorskebesök, ska bli mysigt att få lyssna på litens hjärta ännu en gång. Går den här veckan in i 30:e veckan i graviditeten. Så det går snabbt nu. Efter bm-besöket tänkte jag försöka hitta nån att käka lunch med/fika med på stan, verkar inte som det finns så många som kan dock, alla festar eller pluggar eller jobbar ju, men trägen vinner...I värsta fall får jag väl sitta ensam.
Sen har jag en dröm om att få boka en klipptid till på eftermiddagen, behöver verkligen få komma iväg och få håret fint, hatar hur det är nu och har ingen lust att dra av allt med trimmern igen. Grejen är att jag känner mig så sjukt maskulin i ansiktete nu när kroppen börjar bli lite större och dubbelhakan börjar krypa fram, behöver få känna mig fin. Men vet inte om ekonomin tillåter ett frisörbesök, är ju inte direkt gratis.
Nåja, jag hoppas att veckorna går snabbt nu och att lundabesöket kommer fortare än väntat. Sen i juni, verkar det som om vi får ett par skånebesök hit till oss. Verkar som om Sara ska komma och sen som om Olof tänkte komma också. Jag hoppas och längtar. Vill verkligen visa hur vi har det och bara få prata av mig om allt, så mycket att prata om men så få att prata med!

Nu blir det lunch och lite plugg, sen balkongen, om jag inte hittar massa annat att göra.
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0