2010-04-22 @ 07:58:14

Torsdag...

Torsdag alltså, en dag närmare helgen, en dag närmare förlossning, en dag närmare livet som tvåbarnsmamma...
Idag går vi enligt läkarens och barnmorskans beräkningar, in i 29:e veckan, detta betyder sista trimestern och jag börjar se att även denna graviditet kommer ta slut, om inte allt för länge.
Rickard och jag ska åka iväg en helg, 11-13:e juni, till Göteborg, och det spa vi var på ett par nätter efter bröllopet. Vi har bestämt att vi då ska ta med bebisgrejor, så vi är förberedda ifall det nu skulle bli så att förlossningen sätter igång, det är ju inte omöjligt liksom. Längtar så jag blir galen efter den där spahelgen. Det är precis vad vi behöver just nu, två dygn för oss själva, och bara skämma bort oss. Har blivit alldeles för få minuter för oss själva sista halvåret. Jag vet att det knappast blir bättre när vi har två små, men det är vi beredda på, därför vi gör det här nu, medan vi kan!

Håller tummarna för att luftrummet är öppet så M och N kan komma iväg till Dublin, som planerat.

Idag blir det en lite annorlunda dag. Klockan 10 sticker Rickard från jobbet, hämtar upp mig och sen hämtar vi Ronja på dagis. Därifrån åker vi till vår gamla vårdcentral, på kronoparken, för att allergitesta Ronja. Hon ska göra pricktest och alltså kolla allt mellan himmel och jord. Lite nervös över hur hon kommer ta detta, då hon hatar när folk tar i henne. Men vi ordnar det på något sätt. Jag hoppas för hennes skull att där inte är massa dumma allergier, tyvärr har hon inte generna med sig, men vi har ju inte märkt några reaktioner hos henne, gällande något alls.

Efter vårdcentralen, har vi bestämt att hon inte ska tillbaka till dagis, istället ska hon och jag träffa L och T för att äta lunch och mysa. Ronja kommer nog sova sin vanliga lur där ett par timmar, så blir inte så ansträngande för mig att ta henne själv. Rickard går tillbaka till jobbet, men är beredd att sticka ifall det skulle behövas.
Sen blir det en lugn kväll här hemma.

Igår gjorde jag en krämig köttfärssås och spagetti, lägger inte upp nåt recept, men tipsar om att alltid använda cremé fraiche i sådana såser, blir så mycket bättre och krämigare och så är det lite kul med variation och inte den gamla vanliga köttfärssåsen....

Senare på kvällen, blev jag såklart sugen på något, den här gången var det inget osmakligt, så som halloumiost med ananas och kexchoklad, utan igår var det mackor i ugn, med kalkonkött, soltorkade tomater, och fetaost på toppen. Kunde även locka Rickard med detta så vi satt och mumsade ordentligt sen, kan verkligen rekomendera!!

Taget med mobilkamera så inte helt bra bild!
bloglovin

Kommentarer
De mackorna såg inte helt fel ut....
2010-04-22 @ 22:05:19
var verkligen helt perfekta också, tänkte utveckla dom lite med bra grillbröd, mer grejor på och massa sånt, se vad man kan hitta på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0