2010-06-15 @ 12:36:47

Ojojoj!!!

Nu har det gått lång tid sen jag skrev sist, detta beroende på att vi haft fullt upp och knappt varit hemma!

Rickard vart ju ordentligt förkyld förra veckan och detta drabbade även lilla trollet natten till fredagen. Perfekt tänkte vi, eftersom vi skulle åka till spat i Göteborg och då lämna henne hos farmor och P-e. Känns aldrig som en höjdare att lämna bort en liten sjukling och i bilen på väg till dem, började hon verkligen bli riktigt risig. Hon hostade som en tok och började även kräkas slemklumpar. När vi kom till farmor blev hon dock glad och farmor sa att det inte skulle bli några problem. Så med en klump i halsen åkte vi vidare.

Helgen var helt fantastisk för vår del. Vi gjorde absolut ingenting. När vi kom på fredagen, bytte vi om till badkläder och gick ner i spat. Låg och badade och plaskade i en timme innan det var dags att vila lite innan middagen.
Hotellet höll på att bygga om sin restaurang så middagen serverades under lite andra omständigheter än den egentligen skulle gjort. Nu skulle vi ta oss bort till golfrestaurangen som låg ca 200-300 meter bort. För mig var det helt otänkbart att klara av att gå den biten, speciellt i ösregn med kryckor. Vi frågade i receptionen om dom kunde hjälpa oss och jovisst, de fixade så att en av servitörerna, hämtade oss med Golfbil, och sen körde oss tillbaka till hotellet igen.

I det paket vi bokat, ingick en trerättersmiddag per dag. I vanliga fall är det en ordentligt ihopsatt meny, men pga ombyggnaden förvandlades detta till en spec förrätt, och sen grillbuffé. Det var himelskt gott, men lite synd att det var samma sak båda dagarna. Efterrätten var också helt underbar och bestod av en buffé i form av småbakelser typ. Där fanns mjölkchokladmousse, hallonmousse, brownies med mascarpone och massa annat. Jag tror vi dog lite båda två när vi åt allt det goda.

Efter en underbar middag åkte vi tillbaka till hotellet och tog en drink i baren, jag fick alkoholfritt vin med lite sprite, och Rickard skumpa. Det var en drink som ingick i paketet vi köpt. Efter drinken låg vi på rummet och mumsade gottis och löste korsord innan vi tvärdäckade. Jag tror Rickard somnade halv tio ungefär:P

På lördagen började vi dagen med frukostbuffé. Den var liksom maten dagen innan, himmelsk! Allt man kan tänka sig samlat på ett ställe! Gottgottgott!!!

Halv elva på förmiddagen hade vi bokat in vår Spa-ritual. Njöt till tusen och mitt i ritualen tog vi paus för lunch nere i spaavdelningens café. Återigen kan man bara säga, underbart!
När ritualen var slut, stannade vi kvar en stund och bara njöt av det varma vattnet. Gick sen upp på rummet och sov en stund innan middagen.
Den här dagen var det bröllop nere på golfrestaurangen så de hade dukat upp middagen i en öppen sal på hotellet. Jättefint och vi satt en bra stund innan och tog lite drinkar innan middagen. Rickard drack god öl och jag fick massa olika alkoholfria saker. Först en liknande alkoläsk (som jag för övrigt brukar avsky), den här gången var det dock jättegott, med smak av jordgubb och melon. Riktigt sommarfrisk och läskande.

Även denna kväll slank middagen ner snabbt och vi var nöjda som bara den. Efter middagen, fick Rickard en välförtjänt whiskey och satt länge och väl och smuttade. Vi avslutade kvällen med korsord på rummet, något vi nästan bara gör när vi är tillsammans!

Söndagen började med frukost, som vi åt lite tidigare än dagen innan, vi ville hinna med lite bad i spat innan vi skulle åka hem. Och eftersom det tar en stund att köra hem, ville vi komma iväg innan lunch. Vi hann med både bad och bastu och önskade att vi kunde stanna ett tag till...
Hemresan gick snabbt och smidigt och vi ville ju bara åka hem till vår lilla unge! Hon blev lycklig när hon såg oss och ville genast leka massa. Förkylningen satt kvar, men hon var mycket bättre. Vi blev kvar i Karlskoga över middagen och satte oss sedan i bilen för att åka hem. Väl hemma var det en Ronja som var otroligt nöjd. Hon var uppe länge och vägrade sova. Skulle bara leka.

Tillslut kände jag att hon var tvungen att somna, och eftersom jag tyckte att min kropp mådde så bra efter helgen, gjorde jag några försök att natta henne. Dessa försök lyckades tillslut, men då var min kropp i så dåligt skick att jag bara grät. Rickard fick nästan bära mig till toa och sen i säng, och jag bara hyperventilerade och strorgrät hela tiden. Sov 40 minuter den natten.

Igår kom min älskade lillasyster Tilde!!! Ronja blev strålande glad och tyckte detta var mycket lovande inför veckan. Hon somnade i jättebra tid och vi fick tid för oss själva Tilde och jag. Rickard satt vid datorn och var nog ganska nöjd med detta!
Den här veckan stannar Tilde till lördag, och på onsdagkväll får vi sällskap av mamma! Ser så mycket fram emot veckan och tycker det ska bli så mysigt. Skönt med lite extra hjälp också.

Om en timme hämtar Rickard oss för jag ska vara på sjukhuset halv tre och få mer järn. Ser inte fram emot det idag eftersom de stack sönder min hand förra gången och den nu är blågullila...

Ska försöka uppdatera så gott det går under veckan!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0