2010-05-08 @ 20:53:31

Bio!!!

Nu är vi hemma igen efter några mysiga timmar på stan.
Efter handling och sådant, åkte vi hem och vilade lite, sen iväg till Pitchers i stan, de har galet goda burgare och dippar och pommes och ja, allt du kan tänka dig, mums mums.
Kan säga att ingen av oss orkade äta upp allt på tallriken.
Efter härligt matintag, vaggade vi bort till bion, köpte lite popcorn och annat gott.

Filmen var....Ja, typisk uppföljare, kändes som en mellanfilm för att föra allt vidare till 3:an typ. Visst den var rolig ibland men inget jag skulle rekomendera. Mycket var överflödigt och det fanns ingen riktigt ledande handling i den.
Vi såg alltså, Iron man 2. Dessutom var det, iaf för mina mammaöron, otroligt högt ljud. Man blir lite ovan vid hög volym eftersom man aldrig har det här hemma. Här är man ju oftast rädd att väcka nån om man har volymen på max.
Bebisen tyckte inte om bio, antagligen för ljudet och för att jag inte kunde slappna av. Hade otroligt ont och värst var det i ljumskarna, vad sjutton ska man göra för att minska den smärtan? det gör så ont att jag inte kan lyfta benen när jag sitter ner.

När vi var på väg till bilen, som stod vid busstationen här i stan, var det nåt stort bråk på gång, bilen hamnade nästan mitt i och det känns aldrig bra att bara åka därifrån, men vi kände både Rickard och jag att det inte var värt att ens stanna idag. Det var mycket folk runt omkring och vi var rätt säkra på att någon skulle försöka hjälpa och säkert ringa polisen om det behövdes. Men som sagt, känns alltid olustigt att bara åka iväg.

Väl hemma, insåg vi att klockan ju inte alls var mycket och att vi nu har en hel kväll att bara mysa. Först tar vi lite tid till datorcheck och mail och liknande, sen blir det mys för hela slanten. Imorgon åker vi härifrån strax innan tio för att åka till vårt lilla troll. Vi käkar nog lunch i karlskoga innan vi åker hem och förhoppningsvis sover Ronja då i bilen. Ska bli så skönt att få hem henne, samtidigt, så går ju mycket av tiden då hon är borta, att sakna henne och prata om henne, det är först nu, idag, som jag känner att vi har kunnat slappna av lite och släppa värsta nojjandet.

Nu, ett kallt glas Cola och sängläge.
bloglovin

Kommentarer
2010-05-09 @ 18:20:00
Matilda
Hej Eastie! Snart snart ses vi! Jag längtar till onsdag=)

Puss!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0