2010-05-18 @ 19:46:49

Framgång!

Har faktiskt fått en hel del gjort idag. Efter lunch satte jag fart och började skriva så pennan glödde. Har fått ihop hälften av mängden som ska skrivas. Nu känns det nästan svårt att få med allt man vill. Men tror att jag kan ta bort en del av det jag skrivit hittills och ändra en massa och sådär. Min förhoppning är att bli klar med all text imorgon och då också kunna börja rätta och fixa. Tänkte skicka texten till mamma, mormor och pappa eftersom dom är väldigt bra på att komma tillbaka med flikar och tankar. Dessutom är mormor typ språkpolis, vilket är bra och behövs när man bara sitter och sträckskriver.
Vet inte riktigt om jag är inne på exakt det jag tänkt från början, men det borde inte göra någon större skillnad. Alla regler och anvisningar kör jag på med så gott jag kan, har svårt med fotnötter dock.
Vi jobbade aldrig med det i gymnasiet, och när man sen kom till universitetet antog alla lärare att man kunde det. Så det suger lite.

Rickard kom hem med kolasnören, glass och coca cola till mig, som uppmuntrande bidrag för att jag jobbar så duktitg! det hjälper. Nu kanske jag kan få lite extra skrivet ikväll också.

Utöver allt pluggande har jag tvättat och hängt tvätt idag. Börjat lägga fram kläder inför resan, mest till Ronja då hon är klurigast. Det är svårt att veta vilken sorts kläder man ska packa nu när det är sommarvärme ena dagen och bara halvkylig vår nästa. Men packar massa sommarklänningar som man kan ha tröja under och över, och en massa tights till det. Sen har hon sin vårjacka och galonisar, vårskor och stövlar. Det vi måste köpa är en bra mössa och egentligen en regnjacka, men vi klarar oss nog sålänge.

Det är kul nu när det börjar ta fart med lite småplaner för helgen. Ska bli så kul att bara få komma ner så jag hade egentligen kunnat sitta på en bänk på stortorget hela helgen och ändå vara nöjd. Men nu är jag jätteglad att några är sugna på att ses, även om det inte blir mycket sånt.

Idag längtar jag mer än vanligt efter bebisen, en kompis kom hem från bb med en pojke idag och en annan bekant till Rickards familj fick en liten imorse. Man längtar ju så mycket nu och vet hur underbar känslan är av att bara få ligga där med sin nyfödda och andas och lukta på den lille!

Nu blir det mer plugg och lite mystv eller film. Hoppas på att min älskade inte sitter ute i vardagsrummet för länge idag heller, vill krama lite på honom.

Nattningen gick förresten som vanligt idag, med det menar jag, att hon bara somnar i min famn...Så det kanske blir jobbigt för min pappa som ska vara barnvakt på fredagkväll. I värsta fall får hon väl sitta uppe tills hon somnar, det är ju inte hela världen. Han brukar vara bra med henne dock så det kan ju gå!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0