2010-10-10 @ 20:22:10

Bästa

Idag har verkligen varit bästa dagen på väldigt länge. För första gången på länge känner jag att jag hör hemma någonstans.

Vi började dagen med Ikea och där fick vi köpt lite smått och gott, massa saker vi behövde och en kanonbra hylla till Barnrummet som kommer komma väl till pass där. Allt flöt på imorse och när vi var på Ikea så tiden räckte till för en gångsskull.

Efter Ikea behövdes det handlas mat, så jag traskade över till bergvik med två sovande barn i vagnen, medan Rickard packade in Ikeagrejorna i bilen och körde över till Bergvik. Handlade hem massa nödvändigt på Coop och begav oss sedan med en Gallskrikande Ronja i bilen, hemåt.

Rickard sprang upp i lägenheten och packade in alla kylgrejor, hämtade vad vi skulle ha med oss till Erica och Pelle, för vi skulle nämligen direkt dit.

Väl framme, möttes vi av en glad Erica och en nyvaken Benjamin. Kändes kanon redan då. På schemat stod rullning av vaxljus, fingerfärgsmålning och soppätning.
Ungarna lekte för fullt hela eftermiddagen och vi hade jättemysigt allihop. Jag kände mig välkommen och som att de tog in oss i sin redan sammansvetsade grupp. Kan inte beskriva känslan faktiskt, men jag känner mig så glad ikväll och det är längesen jag hade en så bra känsla i magen.

Ungarna hade som sagt jättekul och fingerfärgsmålningen bjöd på mycket kladd och mycket skratt. Var bara att häva in ungarna en efter en i duschen efteråt



Efter det förra inlägget jag skrev, angående vänner, fick jag nog en insikt om hur mycket jag behöver en socialkontakt igen och att min kropp och mitt sinne hungrar efter vänskap och att få prata av sig med folk som bryr sig och lyssnar och förstår vad jag patar om. Tackar Erica för att hon tar in mig och låter mig vara en del av hennes vänkrets. att hon bjuder in mig och tar med mig och familjen i saker vi annars gått miste om.

Nu sover båda barnen efter en lång, men härlig dag. Rickard och jag sitter framför tvn med ostar och gottis och bara njuter. Imorgon väntar en ny vecka och då blir det nya utmaningar. Jag ser fram emot mycket lek, mycket bus och massa härligheter.

Ronja ska vara långdag på dagis imorgon och på mitt schema står Lunch med Malin. Sen blir det nog vila resten av dagen. Man får ju passa på. Ska försöka städa och få fram alla saker vi köpt idag, och se vad vi glömt!

Nu, mys med min älskade!!!






Härliga bilder på världens kladdigaste men sötaste tjej! Blir eventuellt nåt mer imorgon från dagen!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-10 @ 21:00:07
Maggan
Åååå, va härligt ni haft det. Ronja måste haft jättekul. Roligt att se bilderna, tack. Kram på er
2010-10-10 @ 23:27:28
Så sköntmed en bra dag! Min och mina barns dag var idag av det andra slaget men sådana finns ju även de... Underbart härliga bilder på ert kreativa skapande=) Ha de gott.
2010-10-11 @ 09:47:21
Mamsen
Åhh, vad glad jag blir gumman! Så härligt att se kladdiga bilder och jag kan riktigt se framför mig hur kul ni hade! Det gör mig oxå urlycklig att höra att du har haft en underbar dag. Det är du så väl värd!!! Erica verkar vara en toppentjej, hihi! Sug på denna goa karamell ett tag och fortsätt i samma stil- skratt och kreativitet är den bästa medicinen. Botar i princip allt- från leda och ensamhet till svåraste plågor. Tusen kramar från mamsen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0